Test: Aprilia Tuono V4 APRC
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Aprilia Tuono V4 APRC |
Straatvechter met vangnet |
Knallen dan maar weer? |
Conclusie |
Technische gegevens |
Drie jaar na de introductie van de RSV4 heeft Aprilia eindelijk de langverwachte Tuono V4 op de markt gezet. Een motor die op papier als opvolger van de Tuono 1000R moet worden gezien, maar daar eigenlijk in de verste verte niets meer mee te maken heeft. Natuurlijk, het is net als die 1000R een naakte sportfiets die is afgeleid van de –gekuipte- Superbike, maar daar houdt het vergelijk meteen mee op.
De nieuwste Tuono is niet alleen zo’n 40 pk sterker dan zo’n tweecilinder voorvader, maar brengt bovendien dik 10 kilo minder op de schaal. Het maakt de motor op papier de meest extreme Naked Superbike die momenteel voor centen te krijgen is en weet dat in de praktijk ook waar te maken, maar is dankzij het APRC pakket tevens de meest veilige. Nu alleen nog iets doen aan dat belachelijke brandstofverbruik...
- Stuurt als een scheermes, geweldig APRC pakket, vette uitstraling, porno geluid
- onderin houterig, geen ABS versie, belachelijk verbruik, flitspalen