Introductie: Suzuki GSX-R750
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Suzuki GSX-R750 |
Forse afslankkuur |
Gaan met die banaan |
This is a test |
Conclusie |
Technische gegevens |
Dat Suzuki de GSX-R750 voor modeljaar stevig onderhanden heeft genomen staat na een dag intensief sturen op het Spaanse Monteblanco als een paal boven water. De fiets beschikt dankzij het krachtigere motorblok over een breder en bruikbaarder middengebied,
waardoor je veel gemakkelijker een snelle tijd neer zult weten te zetten. Of de fiets daadwerkelijk lichter stuurt dan z’n voorganger is moeilijk in te schatten, maar gezien de moeilijkheidsgraad van het circuit willen we dat ongetwijfeld aannemen. De Brembo Monoblocs en Showa Big Piston voorvork zijn een stabiele factor, terwijl de achterkant voordoende tractie genereert om zonder zaken als traction control het vermogen veilig aan het asfalt te brengen.Volgens Suzuki is de GSX-750 het beste van twee werelden, en daarin hebben de Japanners zondermeer gelijk. De motor mag misschien de oerkracht van de huidige bijna 200 pk sterke 1000cc supersports missen, maar is daardoor wel veel beter – en dus sneller – over het circuit te jagen. Met de GSX-R750 mag Suzuki misschien al jaren een vreemde eend in de bijt hebben, maar het zou ons niets verbazen als de concurrentie nu eindelijk eens is wakker geschud. Een nieuwe ZXR750, YZF750 en RC45 zou het feest in dat segment weer helemaal compleet kunnen maken.
- sterk middengebied, goed instelbereik vering, goede vertraging uit Brembo Monoblocs
- ietwat stroef schakelen, positionering schakelindicator, voor het circuit missen Brembo Monoblocs ‘bite’