Zoeken

Introductie: Honda Crossrunner

Conclusie

1 april 2011
Inhoudsopgave
Introductie: Honda Crossrunner
Non Aggressive Fun
Onding, of juist perfect compromis?
Conclusie
Accessoires en prijzen
Technische gegevens

Honda Crossrunner 2011

Was in het verleden alles gemakkelijk in een hokje te stoppen en daarmee helder en overzichtelijk, anno 2011 blijken steeds vaker grenzen te vervagen. Zo was de politiek verdeeld in een kamp links en een kamp rechts, kocht je vlees bij de slager en brood bij de bakker en had je een telefoon om te telefoneren en een fototoestel om te fotograferen. Simpel, helder en overzichtelijk, voor zowel klant als leverancier. Maar, tijden veranderen. In een zoektocht naar een breder publiek blijken linkse partijen er tegenwoordig vaak behoorlijk rechtse opvattingen op na te houden (en visa versa), Honda Crossrunner 2011zijn in de Lidl meer vakken met gereedschap en elektronica dan in een gemiddelde Karwei te ontdekken en mag je blij zijn dat je met je nieuwe iPhone überhaupt nog kunt bellen. Om de hedendaagse consument, en misschien nog wel belangrijker, dat bredere publiek, te bereiken zul je dus steeds inventiever te werk moeten gaan. Niet meer denken in traditionele paden, maar ‘outside the box’ om de klant over de streep te kunnen trekken.

De Crossrunner is het daarvan het levende bewijs, maar kan met hetzelfde gemak (en met dezelfde argumentatie) worden bejubeld en afgebrand. Bekijk de fiets als het ultieme stuurapparaat en je zult al snel teleurgesteld zijn in het zwaardere stuurgedrag met voelbaar hoog zwaartepunt, de zachte vering met lastig bereikbare instelbaarheid en het gebrek aan sensatie. Echter, bekeken vanuit de bril van de gewone motorrijder die zichzelf niet ziet als Casey Stoner in spee maar gewoon voor z’n lol lekker ontspannen wil rijden, wordt het ineens een heel ander verhaal. Dan is de fiets stoer genoeg om te prikkelen, maar niet té agressief om af te schrikken, stuurt ie goed genoeg om lekker te kunnen rijden, maar is ie niet té flitsend om als zenuwachtig en oncomfortabel te worden bestempeld en is ie sterk genoeg om lekker te kunnen rijden, maar niet té sterk om angst in te boezemen. En dat zou best wel eens de sleutel tot het nieuwe succes kunnen zijn.

Crossrunner_YM11_1615

  • Ontspannen zithouding, onderscheidend ontwerp, goede allround capaciteiten, V4
  • Voor sportief gebruik te zachte vering en te hoog zwaartepunt, afwerking achter koplampunit, verbruik.