Test: Triumph Speed Triple SE
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Triumph Speed Triple SE |
rijke geschiedenis |
Special Edition |
Rendez Vous |
Conclusie |
Technische gegevens |
Met de 2010 versie van de Speed Triple hebben de Britten de puntjes duidelijk op de i gezet bij de populaire streetfighter, die al meer dan 35.000 trouwe aanhangers wereldwijd kent. De Special Edition is niet alleen een lust voor het oog, maar blijkt ook nog eens over uitstekende stuureigenschappen te beschikken en weet ook nog eens vriendelijk met een liter Euro loodvrij om te gaan.
Dat echter met het grootste gemak de best sturende fiets in een handomdraai kan worden omgezet in een als een draak sturende charlatan werd ons pijnlijk duidelijk met deze test, die in eerste instantie verre van soepel verliep. Met dank aan de door onze voorganger totaal verkeerd afgestelde vering, die weinig overliet van het oorspronkelijke ‘Need for Speed’ gevoel. Eenmaal terug in zijn oorspronkelijke setting ontpopte de motor zich alsnog tot een naakte supersport die de term Streetfighter meer dan waardig is.
Verbruik
zuipen 1:15,2
zuinig 1:17,8
gemiddeld 1:16,3
En mocht de motor voor je gevoel bij extreem remmen te diep onderin zitten, probeer dan niet het probleem te verdoezelen door de demping aan te passen, maar investeer in een set andere veren. Dán zet je echt alle punten op de i.
- strak rijwielgedeelte, mega stoppers, soeplesse driecilinder
- slappe voorvork, karige topsnelheid, met dB killers erg bescheiden geluid