Test: Honda Varadero Iseran
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Honda Varadero Iseran |
Ruimtelijk |
Geflickte Strassen |
Conclusie |
Technische gegevens |
De alulook van de beschermkappen op de zijkoffers geeft in combinatie met de zwart metallic kleur (Pearl Concours Black) de testmotor een chique uitstraling Op detailniveau doet de afwerking van de Varadero echter nogal liefdeloos aan. Jammer, want de Honda verdient beter. De motor voelt aan als een product van een kundige producent, als één geheel en niet als een verzameling losse onderdelen.
De Varadero is waarschijnlijk een van de meest comfortabele motoren voor twee personen en koop je de “l’Iseran” versie, dan kun je vanaf de dealer meteen richting Cuba rijden, Verbruik
Verbruik is nooit het sterke punt geweest bij de Varadero, maar we zijn anno 2010 wel slechter gewend. Gemiddeld kwamen we vijftien kilometer ver op één liter Euro Loodvrij. In combinatie met de forse 25 liter tank levert dat een actieradius van bijna 400 km op en dat is zondermeer netjes te noemen.
Hoogst: 1:13,8
Laagst: 1:16,2
Gemiddeld: 1:15 eventueel via de col de l’Iseran. De Varadero kan zich qua comfort meten met een pur sang toermotor. Goed, je hebt geen kardan of verstelbare ruit, maar dat is het dan ook wel. Voor de rest is alles aanwezig en voldoet daarmee aan de wensen van de toerrijder. Om nog maar niet te spreken over de scherpe prijsstelling van € 14.490,- voor deze luxe uitvoering. Toch kunnen we niet anders dan concluderen dat het na 11 jaar wel eens tijd is geworden voor een update van de Varadero. De concurrentie staat immers ook niet stil. BMW is met de R1200GS intussen vele updates verder en de Ducati Multistrada 1200 en Yamaha SuperTénéré staan in de startblokken.
- Veelzijdigheid, comfort, voldoende reserve bij belading
- wegligging, slordige remleidingen, gedateerd