Zoeken

Test: Ducati Hypermotard 1100 EVO SP

5: Conclusie

29 juli 2010
Inhoudsopgave
Test: Ducati Hypermotard 1100 EVO SP
2: Groter is...?
3: Beter!
4: Nou nog gekker
5: Conclusie
6: Technische Gegevens

Hyper-evo-SP_1759.jpg

We zeiden het al eerder: dit is de Hypermotard die Ducati direct had moeten maken. Was dat gebeurd, dan hed menig vergelijkingstest een andere uitkomst gehad. De motor is verbeterd op precies de juiste punten en weet nu de boodschap wél over te brengen Natuurlijk is het nog steeds een Ducati en staat daardoor nog altijd vér af van wat we menen dat een ‘echte’ supermoto is, maar dat pretendeert Bologna dan ook helemaal niet. Het is een Zware SM en valt daarmee in dezelfde categorie als een Dorsoduro, 990 SM en Megamoto. De vernieuwde vering pakt zowel de respons als de grondspeling (en rijhoogte) van de oude aan en zorgt dat de motor zich nu laat rijden als de hork die het altijd al had willen zijn. en alhoewel de 1078 cc luchtkoeler nog een heel flinke kluif zal hebben aan bijvoorbeeld de 999cc watergekoelde LC8 uit Mattighofen, het rijwielgedeelte maakt heel veel goed. Misschien wel genoeg. Snel uitzoeken maar, zolang het nog zomer is.

Hyper-evo-SP_2046.jpg

  • Vering is nu goed, begint zijn belofte waar te maken, zo hadden ze 'm gelijk al moeten maken
  • Vermogen begint nu tekort te komen, kost nog steeds wat, zo hadden ze 'm gelijk al moeten maken