Zoeken

Test: Suzuki B-King Street Xtreme

Vermogensbank

24 september 2009
Inhoudsopgave
Test: Suzuki B-King Street Xtreme
Punten op de i
Rijdt dat nou anders?
Conclusie
Vermogensbank
Technische gegevens

Vermogensbank

Op de B-King kan je kiezen uit twee verschillende mappings: de A en B-mode. Bij de test in 2007 liet de destijds gemaakte vermogensuitdraai al zien dat de opgegeven waarde door Suzuki goed overeenkomt met wat de B-King in werkelijkheid in huis heeft. De Xtreme heeft zoals gezegd een andere uitlaatdemper en aangezien dat ook wel eens wil zorgen voor een andere vermogensafgifte hadden wij een mooi excuus om de Suzuki wederom op een vermogensbank te zetten. Bij Team Liemers Motoren te Lathum stond een Fuchs bank tot onze beschikking om de runs te maken.

Suzuki B-King Xtreme 

Maakten wij in 2007 gebruik van een Dynostar vermogensbank, nu was het dus een Fuchs bank. Het resultaat is zo goed als hetzelfde. Wat Suzuki opgeeft als maximaal vermogen en koppel, dat heeft de B-King Xtreme ook in huis. Volgens de software van de Fuchs vermogensbank staan er 183,4 paarden te trappelen met een koppel van 14,9 kgm, wat staat voor zo'n 146 Nm. De run in de A-mode haalt precies dezelfde waarde, voor zowel het aantal pk's als het aantal Newtonmeters. Zelfs het aantal toeren waarbij dat gebeurt, komt zo goed als overeen. De B-mode stelt nog steeds niet teleur. Met een gecorrigeerd vermogen aan de krukas van 130 paardenkrachten hoef je je nog steeds niet te schamen als je in de 'geknepen' mapping rijdt. De 97 Newtonmeter liegt er tevens niet om. Het resultaat op papier verschilt misschien niet veel ten opzichte van 2 jaar geleden, maar alleen al het andere geluid door de Bobis uitlaatdemper maakt een run op de vermogensbank nog indrukwekkender.  

Met dank aan: Team Liemers Motoren