Test: Moto Morini Corsaro vs. KTM Superduke
5: Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Moto Morini Corsaro vs. KTM Superduke |
2: Mooi was die tijd |
3: En dat ging zo... |
4: Inderdaad, zo ja. |
5: Conclusie |
6: Technische gegevens |
Er is veel veranderd sinds beide fietsen het tegen elkaar moesten opnemen. De olieprijs steeg naar een ongekend hoogtepunt van bijna 150 Dollar per vat, onverantwoorde hypotheken hadden een wereldwijde financiële crisis tot gevolg en de Prius werd ineens gezien als het ei van Columbus. Auto- én motorfabrikanten mogen momenteel misschien in zwaar weer verkeren, dat wil niet zeggen dat het roer dan maar rigoureus moet worden omgedraaid. In tegenstelling tot de auto, die in honderd jaar tijd is gedegradeerd tot transportmiddel om ons van A naar B te brengen zal motorrijden iets avontuurlijks blijven houden. En zal de drang naar de ultieme kick het voorlopig blijven winnen van het gezonde verstand.
Een keus maken tussen deze twee motoren is als kiezen tussen een prachtig blond fotomodel en een even heerlijk roodharig exemplaar. Eigenlijk een onmogelijke keuze dus. De Corsaro heeft een gelikte styling en een blok om op te vreten, zo levenslustig en wild als dat tekeer gaat. De KTM daarentegen beschikt over een agressievere styling en een levenslustig, edoch geciviliseerd motorblok en rijwielgedeelte. Elk van de twee machines heeft zijn voors en tegens, maar na lang wikken en wegen vind ik de Corsaro toch de winnaar. De KTM mag dan over het betere rijwielgedeelte en een agressievere styling beschikken, dat valt in het niet bij de adrenalinekick die de Corsaro je weet te geven, want zó lomp als die machine van onderuit trekt, zo maak je het niet elke dag mee!
En daarbij, het is natuurlijk wél mijn Moto Morini…
Meer foto's van deze motoren zijn te vinden in onze wallpaper sectie.