Test: BMW F800 R
5: Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: BMW F800 R |
2: Uit het magazijn |
3: Stuntwerk |
4: accessoires |
5: Conclusie |
6: Technische gegevens |
Conclusie
De F800 R staat inmiddels bij de dealers voor €8900,- (€9726,- mét ABS) en dat is een stevige prijs, maar voor een BMW behoorlijk scherp. Van de vier 800's is hij zelfs de goedkoopste en naar onze bescheiden mening biedt hij het meeste waar (fun) voor je geld. Met zijn flitsende stuurgedrag, prima krachtbron (nooit explosief, wel zeer lineair en bruikbaar) en goede remmen bezorgt hij je onnoemelijk veel lol, én hij is functioneel. Tel daarbij op de keurige afwerking (jammer van dat bungelende rempotje, maar echt storend is het niet) en geringe afschrijving en je krijgt er dus veel motor voor terug.
In een segment waarin ook de Ducati Monster (696), Kawasaki ER-6, Triumph Street Triple, Aprilia Shiver én Suzuki Gladius acteren zal de BMW zich moeten bewijzen. Hij heeft alles in huis om zich in ieder geval staande te houden. Met een waslijst aan accesoires kun je de 'R' aanpassen aan jouw wensen. Daarvoor moet je natuurlijk wel in de buidel tasten maar BMW maakt het wel mogelijk. Net als geweldig rijden.
- Laag verbruik
- Rijsensatie
- Vermogen (lineair)
- Dashboard
- Voorvork (niet instelbaar)
- Beperkte bagagemogelijkheden
Meer foto's van deze BMW F800R zijn binnenkort terug te vinden in onze wallpaper sectie.