Introductie: Ducati Hypermotard 1100 EVO en EVO SP
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Ducati Hypermotard 1100 EVO en EVO SP |
1100 Evoluzione |
Sardinie in november |
Dennis the Menace |
Conclusie |
Technische gegevens |
Het was begin deze maand exact vier jaar geleden dat Ducati op de EIMCA in Milaan een nieuw concept lanceerde: de Hypermotard. Hoewel binnen Ducati enige terughoudendheid werd betracht voor wat betreft een productieversie van deze spectaculaire fiets stond anderhalf jaar later de Hypermotard bij menig Ducati dealer in de showroom te pronken. Mede dankzij een eigen onderzoek via internet, waar meer als 50% van de 15.000 deelnemers verzocht het prototype per direct in ongewijzigde vorm in productie te nemen. 15.000 geënquêteerden die we eeuwig dankbaar zullen zijn.
Na een dag knallen met de nieuwe Hypermotards van Ducati weet ik het zeker: ik wil mijn naam op een contract voor een van Hypermotard 1100 EVO SP. Ik weet niet wat het precies is, maar iets in deze motor maakt dat hij me meer aantrekt dan een conventionele motorfiets. Motorfreaks is berucht dat ze vaak rijden als gekken en dat is voor mij als hun buitenlandse freelancer niet anders, en de Hypermotard 1100 EVO SP faciliteert dat als geen ander.
De ietwat minder hardcore 1100 EVO optie zou op zich al goed genoeg zijn geweest, maar aangezien Ducati ook nog een SP versie met al zijn bijzondere onderdelen heeft ontwikkeld is dat dé fiets voor mij. Remmen, vering, chassis en een nieuwe kwieke nieuwe Desmodue maken de Hypermotard anno 2010 een erg sterk pakket.
- Remmen, meer vermogen, goede vering (vooral op de SP)
- Niet voor iedereen, de SP is ietwat extreem met zijn lange veerweg en hoge zithoogte