Test: KTM Supermoto 990
Pagina 4
Inhoudsopgave |
---|
Test: KTM Supermoto 990 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Conclusie
Met deze 'Version 2.0' is KTM een heel vooruitstrevende weg ingeslagen. In plaats van te wachten tot de concurrentie misschien eens met een antwoord op de 950 zou komen, heeft Mattighofen het op zichzelf genomen de motor nog een trede hoger op de trap te zetten. Niet gek, want de markt trekt aan en de Hypermoto-tak in het bijzonder.
Los daarvan was het natuurlijk eigenlijk al een beetje eh.. not done om anno 2007 nog steeds met een carburateurgevoede fiets te komen, en met de adem van de Hoge Heren uit Brussel heet in de nek is daar voor 2008 dan ook voorgoed een eind aan gekomen.
Erg rouwig hoeven we daar echter niet om te zijn; met de toegevoegde punch en de meesterlijk opzwepende progressieve vermogenskromme zul je je geen twee keer bedenken, zou je voor de keus staan. Voeg daarbij het netjes uitgebalanceerde pakket aan onderdelen, geometrie en rijeigenschappen en je hebt een pakket wat klopt als mijn overleden grootouders. Voeg daarbij de prijs die -in het licht van de concurrentie al helemaal- ronduit netjes is te noemen en je vraagt je af waarom tweewielig Nederland nog steeds niet volledig oranje gekleurd is.