KTM 990 Adventure ABS
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
KTM 990 Adventure ABS |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Weet u nog, een maand geleden? Net na de beurs in Utrecht, die eerste paar mooie dagen? Kan haast niet anders, half Nederland ontwaakte spontaan uit zijn winterslaap. Precies op dat moment resideerde bij ons de LC8 op de redactie en we hebben het geweten. Kou aan je vingers is slechts een illusie, in stand gehouden door een gebrek aan afleiding. Het overkwam ons meermalen dat we pas doorhadden dat het nog winter was toen we afstapten. Het volgende half uur met je vingers onder de kraan, dan weet je tenminste dat je nog leeft. Maar aan het rijgedrag was het niet te merken. Haast even hard, zoniet harder dan met sommige andere motoren hoogzomers worden dijk en pad uitgewoond zoals alleen een Oostenrijkse tweecilinder grondverzetter op noppenbanden dat kan. De banden waren ons al niet onbekend en hebben zich weerom dubbelop bewezen. Wát een grip, en bij wát een omstandigheden! Met het kwik rond de nul is absoluut geen ideale temperatuur voor siliconen-rubberverbindingen om hun werk te doen, maar kennelijk zijn hier duistere krachten aan het werk. Aan de andere kant zijn ze juist ontworpen om, onder droevig diep onder ideale omstandigheden, aan te pakken als een houthakker en dat doen ze dan ook met verve. Antraciet matzwarte verf, dat moge duidelijk zijn.
Bijna is het zover, dan is het weer tijd voor schilderachtige zonsopkomsten, met mekkerende lammetjes, fluitende vogeltjes op telefoonpaal en knottende wilg, Nederland ontwaakt weer op zijn fraaist…in oud-impressionistisch kleurenpalet en met een serene rust die zelfs de sterkste winterdepressie een halt toeroept. Kijk dan niet vreemd op als je ineens lomp omver gereden wordt en een woest figuur op een motorfiets zo hoog als een bouwkraan schaterlachend dwars door je foto rost. Trek oude kleren aan, kan spetteren.
- Vermogensafgifte
- Aanwezigheid
- Bizar stuk gereedschap
- Verbruik
- Torenhoog is voor sommige mensen lastig
- Middenbok?