Zoeken

Test: Suzuki Burgman 200

Pagina 4

25 augustus 2007
Inhoudsopgave
Test: Suzuki Burgman 200
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5

Conclusie

Suzuki_Burgman200_IMG_9076.jpg 

Met de Burgman 200 is Suzuki ook toegetreden in de markt van de lichte motorscooters. Een markt die, gezien het alsmaar groeiende verkeersbeeld, steeds belangrijker zal gaan worden. Met een drooggewicht van net geen honderdvijftig kilo mag de scooter voor supersport begrippen ‘zwaar’ zijn, maar dankzij het erg lage zwaartepunt is van dat gewicht niets te merken. Met speels gemak laat de scooter zich van links naar rechts smijten en schiet ie in elk gaatje wat voor ‘m wordt opengelaten. De Burgman 200 is daarbij van alle gemakken voorzien die je van een motorscooter mag verwachten. Hij biedt meer dan voldoende opbergruimte, biedt goede (wind)bescherming en heeft een comfortabele zithouding.

Suzuki_Burgman200_IMG_9151.jpgDat gedurende de periode dat de Burgman ons ter beschikking stond wij steeds vaker die scooter pakten voor een korte rit naar hot of her heeft ons het gemak van dit vervoermiddel meer dan duidelijk gemaakt. En niet alleen vanwege het rijgemak en de wendbaarheid, maar ook vanwege de enorme funfactor waarop de scooter ons wist te tracteren.

Motorscooters nemen een steeds belangrijkere positie in in de motormarkt, en na een week Burgman 200 is ons helemaal duidelijk waarom. Wij zijn om, nu de rest van motorrijdend Nederland (en België) nog.

Meer foto's van deze Burgman 200 zijn te vinden in onze wallpaper sectie.