Test: Kawasaki VN900
Pagina 4
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki VN900 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Conclusie
In een woelige motorwereld waarin bigger, better, more... steeds meer de lijfspreuk van motorfabrikanten lijkt te worden laat Kawasaki met de VN900 zijn dat een cruiser niet persé twee liter cilinderinhoud moet hebben om het pure choppergevoel in je los te maken. Geen onnodige gadgets met moeilijke gebruiksaanwijzing, geen weggestopte extra features waar je pas na een tijdjerijden achterkomt. Kort verpozen op een terras leerde ons dat de VN900 voldoende details heeft om de échte motorliefhebber te boeien, net als voldoende chroom om de niet-motorrijders voor zich te winnen. Ook motorisch heeft Kawasaki zijn zaken prima voor elkaar bij deze "junior" cruiser. De motor start met een lichte druk op de knop en pakt onder alle omstandigheden goed op. Om dan toch te muggeziften (letterlijk) liet enkel de bediening van de knipperlichten iets te wensen over en zou iets soepeler mogen.
Het verbruik van de VN900 was zeer goed. Met een beste waarde van 1 op 22 en een slechtse waarde van 1 op 18 was er geen vuiltje aan de lucht en was een bijna 300 km actieradius geen enkel probleem.
- Beste: 1 op 22
- Slechtste: 1 op 18
- Gemiddeld: 1 op 20,8
Wil je de VN900 in een woord samenvatten, dan dekt de term onthaasten misschien nog wel het meest de lading. De motor biedt je alle rust om aangenaam van "s lands wegen te kunnen genieten. En dat is waar cruisen in essentie uiteindelijk toch allemaal om gaat?
- Bloksensatie
- Omgevingsgevoel
- Verbruik
- Knopje van het knipperlicht