Test: KTM LC8 950 Adventure
Pagina 7
Inhoudsopgave |
---|
Test: KTM LC8 950 Adventure |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Vermogensbank
KTM LC8 950 Adventure
63.73 Kilowatt aan het achterwiel (=86.7pk) (=ca: 97 krukaspk). Het maximum gemeten koppel aan het achterwiel bedroeg 76.92 Nm.
Tot tevredenheid
KTM geeft de LC8 950 op voor 98 pk aan de krukas. De op de Jarosbank behaalde waarde van ca 97 krukaspk is daarom zeer tot tevredenheid. Zeker gezien de nog maagdelijke kilometerstand van de LC8 krachtbron.
Potentieel
De KTM liet een nette vermogens/koppelkromme zien. Netjes opbouwend tot 5000 tpm, daarna even afvlakkend en vanaf 6500 t/pm stevig omhoog gaand. Erg sportief en toerengretig blok. De afstelling van de carburateurs was niets op aan te merken, gewoon goed dus. Het was daarbij goed te merken dat dit blok nog adem over heeft. Waarschijnlijk om betrouwbaarheidsredenen heeft KTM het vermogen aan de veilige kant gehouden en kan er nog veel meer uit worden gehaald dan er nu in standaarttrim uitkomt.
![]() |
Blauwe uitlaatbochten na de vermogensmeting! |
Met dank aan motorservice Spanjer te Stein voor het ter beschikking stellen van de Jaros vermogenstestbank