Zoeken

Test: KTM LC8 950 Adventure

Pagina 6

9 april 2005
Inhoudsopgave
Test: KTM LC8 950 Adventure
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Conclusie

Laten we er mee beginnen dat er kwalitatief op deze KTM LC8 Adventure erg weinig aan te merken is. De motor is uitgerust met hoogwaardige componenten als WP vering en Brembo remmen, en de afwerkiing staat op een hoog niveau. Laten we er vervolgens van uit gaan dat we deze motor niet alleen op zijn sportieve achtergrond en insteek mogen beoordelen. Deze KTM LC8 Adventure moet het in het steeds groter wordende all-road segment op nemen tegen concurentie uit Europa en Japan. Concurrenten als bijvoorbeeld de vriendelijk geprijsde Suzuki DL 1000 V-strom en de zichzelf reeds bewezen hebbende GS serie van BMW zijn niet bepaald nietszeggend.

Wederom..het complete pakket

Dit vonden we goed
  • Krachtbron
  • Algemene rijeigenschappen
  • Rijsensatie en "fun"gehalte Dit vonden we minder
  • Lichte trillingen
  • beperkte stuuruitslag
  • Een all-road motorfiets moet hedentendage het complete pakket bieden. Een aleskunner moet het zijn, overladen met gebruiksmogelijkheden. De KTM LC8 Adventure biedt dat complete pakket. Voor zo"n 14.000 Euro koop je een eigenzinnig uitziende Europese motorfiets die is opgebouwd uit hoogwaardige en beproefde componenten. Een motorfiets die in staat is om een vriendelijke metgezel te zijn tijdens rustige tourritten maar die tevens in staat is om als een duivel te keer te gaan tijdens een snelle rit binnendoor. Een motorfiets die het comfort en de mogelijkheden biedt om er mee op vakantie te gaan en mocht je tijdens je vakantie de gebaande wegen eens willen verlaten dan kan dat ook. Er zijn wellicht motorfietsen waarbij de takenverdeling van het eerder genoemde complete pakket aan gebruiksmogelijkheden iets beter verdeeld is. Bij de KTM blijft de sportieve insteek steeds terugkeren. Een motorfiets met een verleden als "Dakar racer" maar zeer zeker ook met een toekomst als all-road motorfiets voor iedereen. Voor de liefhebber een genot om mee te rijden. We schreven het al, rijsensatie alom. En ofschoon de term van de concurrentie is blijft ie toch door ons hoofd dwarrelen. KTM LC8 Adventure – Freude am Fahren. En Meoni? Die keek met ons mee en zei dat het goed was.