Me and My Bike: Energy Run
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Me and My Bike: Energy Run |
Belangrijk of niet |
meten is weten |
Grondig te werk |
Conclusie |
Wat heeft de Motorfreaks Energy Run ons nu geleerd, behalve dat langzaam rijden écht geen klap aan is, dat lekker erop los knallen benzine kost, dat de Suzuki zuiniger is dan de indicator in het display aangeeft (1:19,3 getankt was 1:18,3 volgens het display) en dat de Z300 voluit nog altijd zuiniger is dan de GSX-S1000F ‘normaal’? De belangrijkste conclusie is toch dat een extreem zuinige rijstijl veel minder winst oplevert dan we op voorhand hadden gedacht. Bij een normaal tempo hebben zowel de Kawa als de Soes al een heel erg acceptabel verbruik, we hadden toch echt meer winst dan een marginale 11/14 procent verwacht. Terwijl die extreem zuinige rit wel flink wat meer tijd heeft gekost.
Het heeft ons in ieder geval niet overtuigd om onze rijstijl aan te passen. Die halve liter benzine per 100 kilometer hebben we er graag voor over, da’s nog minder dan de helft van een glas bier op het terras. Proost.
getankt | verbruik | tijd | gem. snelh | ||||||
run | km | liter | km/l | l / 100 km | verschil | minuten | km/u | verschil | |
GSX-S1000F | 1 | 102 | 4,63 | 22,0 | 4,5 | 105 | 58,3 | ||
Z300 | 1 | 102 | 3,51 | 29,1 | 3,4 | 105 | 58,3 | ||
GSX-S1000F | 2 | 102 | 6,19 | 16,5 | 6,1 | -33,69% | 85 | 72,0 | -23,53% |
Z300 | 2 | 102 | 5,2 | 19,6 | 5,1 | -48,15% | 85 | 72,0 | |
GSX-S1000F | 3 | 102 | 5,29 | 19,3 | 5,2 | -14,25% | 83 | 73,7 | -26,51% |
Z300 | 3 | 102 | 3,9 | 26,2 | 3,8 | -11,09% | 90 | 69,9 | -16,67% |