Zoeken

Megatest: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT

Conclusie

30 november 2019

Als aan het begin van de derde dag de TomTom roet in het eten gooit door na twee keer te zijn vastgelopen op zwart te gaan en verdere dienst te weigeren, en ons niets anders rest dan het plan om te gooien en via de snelweg verder te gaan, weten we na dik 200 kilometer dat ook dat met de Africa Twin Adventure Sports probleemloos is te doen. Als alternatief plan hadden we bedacht om het resterende deel Nog een keer dan om 't af te leren, dan gaan we weer naar huisterug naar Nederland dan maar in één dag te doen, tot we besluiten nog een ultieme poging te doen, de TomTom toch weer opstart en we direct besluiten alsnog vast te houden aan het oorspronkelijke plan. Dát zegt in een notendop hoe ontzettend we het naar onze zin met de CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT hebben gehad. 

Voor het resterende deel van de derde dag pakt dat terug naar binnendoor prima uit, maar als de vierde en laatste dag ik ’s ochtends wakker wordt met het geluid van regengekletter tegen het raam vraag ik af of dat wel de juiste keuze is geweest. Met handvatverwarming op standje 5 begin in de dag vol goede moed, maar het boerenprotest in Parijs heeft ervoor gezorgd dat het op alle provinciale wegen een drukte van jewelste is, waardoor ik niet alleen vanwege het slechte weer binnen afzienbare tijd met name kletsnatte armen en onderbenen heb (en langzaam maar zeker ook het water m’n waterdichte winterhandschoenen inloopt), maar vanwege een beslagen vizier (geweldig, dat Pinlock… niet!) geen steek voor ogen zie terwijl het continue (vracht)auto’s inhalen is. 

Dat ik helemaal kapot ben als ik als een verzopen kater om 18:03 uur na vier dagen en 2.618,3 kilometer exact de Africa Twin Adventure Sports bij mij op de oprit parkeer zegt alles over hoe bar en boos de omstandigheden die laatste dag zijn geweest. Als het aan de CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT had gelegen en m'n onderkleding al opgedroogd was geweest, dan waren we alweer op weg naar een volgend avontuur geweest. Suggesties, iemand?

 

Comfort en ergonomie, actieradius, bruikbaar vermogen, display en elektronica, DCT heeft echt meerwaarde

Met koffers kopschudden bij lage snelheid (bij handen los), Bridgestone AX41T in de regen, avontuur had veel langer mogen duren