Test KTM 1290 Super Duke GT
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test KTM 1290 Super Duke GT |
Super Duke R DNA |
Bijzonder Kwiek Toeren |
Een groot stuurfeest |
Conclusie |
Technische gegevens |
Dus wat is de Superduke GT nou precies? Met zoveel innovaties, elektronische toeters en bellen en overige luxe is de GT het meeste wat KTM ooit gemaakt heeft. Ze noemen het een sporttoermachine maar probeer eens een sporttoer te noemen die er in de buurt komt.. wij weten het niet. ENog een rondje?n wij zullen er straks vergelijkingstests mee moeten gaan doen. De GT is alles wat je wilt en meer: inderdaad is het de ideale reismotor, maar ook te gek voor een goed stuk sturen, heeft belachelijk veel power en noem het maar.. wat je ook maar zou willen. Was de Superduke R al de beste allroundmotor uit Mattighofen, die titel wordt nu overgedragen aan de GT. En vergeet niet dat de motor meer vermogen heeft dan de RC8 ooit gehad heeft, nota bene de officiële “echte” superbike. En net als ik denk dat ik het weet, draaien we voor het laatste stuk terug naar het hotel de snelweg op. Tijd voor cruisecontrol, tijd voor meters maken en tijd om nog eens met die ruit te pielen. In de hoogste stand voel je dat ’t werkt, maar hij kan nog een stuk omlaag. En op het moment dat ik dat doe zit ik weer vol in de wind, op een KTM met een breed stuur. Verrek… ik zit weer op een Superduke. Maar dan met koffers. En nog veel meer.
- vermogen, aanspreekbaarheid, gebruiksgemak
- trillingen, enorme unit op het stuur voor een paar knopjes