Test Yamaha MT-07
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test Yamaha MT-07 |
Eigenzinnige MT-familie |
Opstappen en gaan |
Conclusie |
Technische gegevens |
Als er één motor is waarbij het spreekwoord ‘beter laat dan nooit’ van toepassing is, dan is dat ongetwijfeld deze Yamaha MT-07. Niet alleen omdat de MT-07 het tweede model is dat Yamaha sinds jaren van radiostilte heeft gelanceerd , maar meer nog omdat de motor als tegenhanger van Kawasaki’s in 2005 geïntroduceerde Er-6n kan worden gezien. Een ER-6n, maar dan nét een tikkie meer: meer cilinderinhoud, meer vermogen en koppel, terwijl de prijs weer nét dat beetje scherper is.
In hoeverre dat heeft geresulteerd in meer motorplezier of meer waarde voor je geld ten opzichte van die inmiddels doorgewinterde ER-6n (horen we je roepen: een vergelijkingstest?) is vooralsnog de vraag, maar op Lanzarote wist de fiets ons te verrassen met een speels rijplezier en is de MT-07 het zoveelste bewijs dat je geen elektronicapakket met verschillende rijmodi en compleet instelbaar rijwielgedeelte nodig hebt om motorplezier te hebben. En de grijns onder de helm wordt alleen maar breder als je het prijskaartje in ogenschouw neemt: voor de MT-07 hoeft slechts € 6.999 te worden betaald.
- lekkere rijdynamiek, koppelrijke motor, scherpe prijs
- te defensieve remmen, afstelling vering té zacht, versnellingsbak/injectie bij sommige motoren niet perfect
De MT-07 zelf proberen? Klik dan hier.