Test: Ducati Diavel 2015
Conclusie
13 mei 2014
Inhoudsopgave |
---|
Test: Ducati Diavel 2015 |
Schot in de roos |
Knallen? Tuffen zal je bedoelen |
Conclusie |
Technische gegevens |
Waar begin dit jaar uit Ducati hoek niemand nieuws had verwacht wisten de Italianen ons te verrassen met een vernieuwde versie van de Diavel, die als belangrijkste troef het tweede generatie 11° Testastretta motorblok heeft gekregen dat dankzij dubbele bougies vooral bij l
agere toerentallen behoorlijk mooier loopt. Bovendien heeft de betere verbranding zich in een veel gunstiger brandstofverbruik (gemiddeld 1:16,4) vertaald en heeft het motorblok nu een service interval van 30.000 kilometer, wat de Diavel in gebruik een stuk prijsvriendelijker heeft gemaakt. Niet dat dát reden zou zijn geweest om de Diavel te laten staan, maar mooi meegenomen is het wel.In de dik duizend kilometer die in het korte tijdsbestek op de Diavel zijn gezet zijn we weer helemaal verslingert geraakt aan de fiets, die inderdaad niet als cruiser maar als super-cruiser moet worden gezien. Ducati is gewaarschuwd: er komt een dag dat ‘ie écht niet meer terug naar de importeur gaat…
- erg mooie motorloop onderin, verbruik, het is een Diavel (moeten we nog meer zeggen?)
- nog steeds gebrek aan grondspeling, hij moest wéér terug