Introductie: Horex VR6 Classic
Technische gegevens
15 augustus 2013
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Horex VR6 Classic |
Roemruchte hoogstandjes |
Nieuw en verbeterd |
Conclusie |
Technische gegevens |
Merk/Model
|
Horex VR6 Classic
|
Motor | |
Type | zescilinder 15º V6 |
Koelsysteem | Vloeistofgekoeld |
Cilinderinhoud | 1.218 cc |
Boring x slag | 68,0 x 55 mm |
Compressieverhouding | 12,5:1 |
Klepaandrijving | TOHC (triple overhead camshaft), 3 kleppen per cilinder |
Ontsteking | CDI |
Starter | Elektrisch |
Brandstof | Benzine-injectie (34mm BING gasklephuizen) |
Smering | wet sump |
Vermogen (opgave) | 126 pk @ 8.500 tpm |
Koppel (opgave) | 120 Nm @ 7.000 tpm |
Transmissie | |
Aantal versnellingen | 6, constant mesh |
Primaire transmissie | Tandwielen |
Finale transmissie | Kettingaandrijving met grafietsmering |
Koppeling | Nat, meervoudig platen, hydraulisch bediend |
Chassis | |
Frame | Aluminium brugframe met stalen vakwerkspant balhoofdconstructie |
Wielbasis | 1.500 mm |
Balhoofdhoek | 24 º |
Naloop | 95 mm |
Vering voor | ø 48 mm WP Upside-Down, volledig instelbaar |
Vering achter | WP monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm |
Veerweg achter | 120 mm |
Voorrem | Dubbele zwevende schijf 320 mm, 4-zuiger Brembo radiale remklauw |
Achterrem | Enkele schijf 264 mm, 2-zuiger Brembo remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 190/55 ZR 17" |
Afmetingen | |
Lengte | n.b. |
Breedte | n.b. |
Hoogte | n.b. |
Zadelhoogte | 820 mm +/- 20 mm instelbaar |
Gewicht | 249 kg rijklaar zonder benzine |
Tankinhoud | 17 liter |
Reserve | 4 liter |
Algemene gegevens | |
Rijbewijs | A |
Garantie | 2 jaar |
Adviesprijs NL | n.b. * (€ 24.500 in Duitsland) |
Adviesprijs BE | n.b. |
importeur NL | n.n.b. |
www.horex.com |
*) Horex heeft momenteel nog geen dealers in de Benelux, maar dat zal in de toekomst zeker gaan veranderen. Horex wist ons te vertellen dat de motor EU-goedkeuring heeft en daarmee ook in de Benelux op de markt kan worden gezet. De prioriteit lag in eerste instatie op Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, waar inmiddels een goed dealernetwerk is opgebouwd. De Benelux heeft bij Horex veel prioriteit, omdat het merk hier een sterk verleden heeft. Zolang er nog geen dealers in de Benelux zijn moeten geïnteresseerden zich richten tot een van de Duitse dealers en de motor vervolgens zelf importeren. Informatie over het importeren van een motor is op de website van de belastingdienst terug te vinden.