Introductie: Suzuki GSR750
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Suzuki GSR750 |
Agressieve looks |
Uitgesmeerd vermogen |
Conclusie |
Technische gegevens |
Is niet misselijk, die Spaanse politie. Gelukkig hebben ze 99% van onze bijna 300 km lange race em... test niet gezien
Vijf jaar na de introductie van de GSR600 heeft Suzuki de lang geanticipeerde GSR750 op de markt gezet. Een motor die volgens Suzuki als opvolger van die eerste GSR moet worden gezien, maar behalve z’n naam in de verste verte niets met zijn voorganger gemeen heeft. De motor is voorzien van een fris en fruitig uiterlijk, beschikt over een goed rijwielgedeelte, een goede voorrem en een neutraal stuurgedrag. Om nog maar te zwijgen van het motorblok dat niet alleen over een brede powerband beschikt, maar bovendien krachtig genoeg is om snelheden tot ver in het illegale te kunnen realiseren.
Hoewel de GSR750 is qua design is gezegend met een behoorlijke dosis aan agressiviteit moet de motor niet als zodanig worden gezien. Wie in de GSR750 een supersportieve naked ziet zal van een koude kermis terugkomen, maar daar is deze GSR volgens Suzuki ook niet voor bedoeld. Bij extreem sportief gebruik mag de zachte maar wel comfortabele vering misschien tekort schieten, maar het zou ons niet verbazen als in de toekomst ook Suzuki met een sportievere ‘R’ versie op de proppen zal komen om ook de sportieve motorrijder op zijn wenken te kunnen voorzien. Net als bijvoorbeeld een GSR1000, hoewel daarnaar gevraagd bij de Japanse engineers de lippen stijf op elkaar bleven.
Onder het motto 'nu we er toch zijn' werd ook de fotograaf met €250 beboet, voor het rijden met de achterklep open tijdens de tracking fotoshoot
Met de GSR750 heeft Suzuki een prima stuk gereedschap in huis om de Kawasaki Z750, die in Europa heer en meester is in dit segment, het serieus moeilijk te kunnen maken. Wat ons betreft hadden ze ‘m echter al drie jaar geleden op de markt gezet. De motor zal tot mei 2011 leverbaar zijn voor de introductieprijs van € 8.999,00, de ABS versie is pas in het najaar te verwachten.
- vermogensafgifte, design, stuurgedrag, voorrem
- gevoelloze achterrem, achtervering bij bovengemiddeld gebruik, ABS pas in najaar leverbaar