Test: Kawasaki KLV 1000
Nakaarten
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki KLV 1000 |
Funbike pur sang |
Geen drempelvrees |
De balans opmaken |
Conclusie |
Nakaarten |
Technische gegevens |
Napraten met Kawasaki is altijd gezellig: lekker bakje koffie erbij, maar daarna worden er spijkers met koppen geslagen.
MF: De grondspeling viel ons een beetje tegen. De stepjes gingen wel heel makkelijk aan de grond.
KM: Die klacht horen we voor het eerst. Het is een allround motorfiets en de slijtboutjes zijn zeer lang. Je kunt ze eventueel afschroeven om jullie probleem te verhelpen. De rest van de motor was nog ver gnoeg van de grond, toch?
MF: Is er enig verschil tussen deze KLV1000 en de Suzuki DL1000 V-Strom?
KM: Nee de KLV en V-strom zijn van de fabriek uit precies hetzelfde. In het kader van het samenwerkingsverband tussen Suzuki en Kawasaki is dit er dus eentje uit de Suzuki stal. Vanwaar deze vraag?
MF: Er was naar onze bescheiden mening motorisch gezien een positief verschil tussen de Soes en deze Kawa, met name de injectie leek beter.
KM: Dat lijkt niet alleen zo, het is ook zo. Tenminste, ten opzichte van de 2003 Soes. Het 2004 model heeft namelijk een verbeterde mapping. Dit verklaart jullie ervaringen met betrekking tot het ontbreken van aan/uit effecten.
MF: De paddockpunten op de achterbrug, zijn die standaard?
KM: Hahaha, nee, die hebben wij gemonteerd om het onderhoud makkelijker te maken.
MF: We merkten dat de motor op de kop nogal zwaar was?
KM: Is dat zo? Het is inderdaad geen lichtgewicht, maar dat is geen enkele allroad. De zadelhoogte maakt dat hij zwaar aanvoelt, maar onder het rijden valt dat reuze mee, toch?
MF: Het verbruik en dus de actieradius viel ons een beetje tegen. Met een volle tank kwamen we niet verder dan 240 km.
KM: Dan hebben jullie zeker flink aan het gas gehangen! Dergelijke verbruikscijfers zijn ons onbekend.