Test: Kawasaki KLV 1000
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki KLV 1000 |
Funbike pur sang |
Geen drempelvrees |
De balans opmaken |
Conclusie |
Nakaarten |
Technische gegevens |
Als we de KLV1000 in één zin zouden willen beschrijven: het is een allrounder, een multifunctionele machine en een funbike. En ja, het is eigenlijk gewoon een Suzuki DL1000 V-Strom, maar zeg nou eerlijk: in fel oranje is deze Kawa er zeker eentje die gezien mag worden. Met de lancering van deze KLV heeft Kawasaki zijn opwachting gemaakt aan het nieuwe segment dat we als multifunctioneel hebben betiteld.
Benen strekken
Leuk om mee te toeren, leuk om mee te sturen, heerlijk voor de snelweg. Na twee uur rechtdoor tuffen krijg je wel zadelpijn en wordt het tijd om even af te stappen. Bij de benzinestations krijg je hiervoor voldoende gelegenheid en aangezien de actieradius niet extreem groot is (met een verbruik van gemiddeld 1 op 14,7 is de KLV niet een van de zuinigste motorfietsen), belandt je daar vaak genoeg.
Multi purpose motorbike
Vergeleken met de multifunctionele rotzooi van deze wereld is de KLV1000 een multifunctioneel apparaat dat écht nut heeft. Het is een motor die je relaxt naar je bestemming brengt, zonder dat hij saai wordt - je blijft "in the mood" om te spelen. Waarbij de heren ingenieurs uit Hamamatsu de kreet multifunctioneel wel erg letterlijk hebben genomen. Met hetzelfde gemak komen er nu namelijk twee modellen c.q. twee merken van dezelfde band rollen, waarmee ook de productie multifunctioneel is geworden. It"s an amazing discovery, Mike.
- Injectie, wendbaarheid, vering
- verbruik, grondspeling, 't is eigenlijk gewoon een Suzuki