Zeelenberg einde seizoen weg bij Trackhouse Racing
Reden van het vertrek van Wilco Zeelenberg bij Trackhouse Racing is puur een strategische personele beslissing van het team, die de 58-jarige oud-Grand Prix winnaar in de teamorganisatie overbodig heeft gemaakt. Tijdens het event in Motorland Aragon werd Zeelenberg hier persoonlijk over geïnformeerd.
Eind vorig jaar nam Trackhouse Racing de startlicentie over van RNF Racing, nadat dat team vanwege achterstallige betalingen die startlicentie was ontnomen. Zeelenberg speelde een belangrijke rol in de reorganisatie van het RNF team en wist dankzij zijn grote netwerk in korte tijd een nieuwe teamstructuur op te bouwen voor het Aprilia klantenteam.
Als manager van het Yamaha fabrieksteam in het WK Supersport maakte Zeelenberg in 2010 de overstap naar de MotoGP als teammanager van Jorge Lorenzo in het Yamaha MotoGP team, naast Davide Brivio die de teammanager van Valentino Rossi was.
Met de komst van het Petronas Yamaha SRT team werd Zeelenberg de teammanager van het nieuwe Yamaha satellietteam. Toen het team in 2023 de overstap naar Aprilia maakte kwam er een eind aan de lange relatie tussen Zeelenberg en Yamaha. Brivio verliet op zijn beurt het Yamaha MotoGP team aan het eind van 2010, nadat Rossi de overstap naar Ducati had gemaakt, en werd consultant van Rossi en diens VR46 Racing Team.
Aan het begin van het seizoen kruisten de wegen van Zeelenberg en Brivio elkaar weer. Brivio had na een succesvolle periode bij het Suzuki MotoGP Team, dat hij vanaf de eerste testen in 2013 had begeleid, de overstap naar het Alpine Formule 1 team gemaakt, waar hij echter al snel uit het Formule 1 team werd verplaatst.
Toen eind vorig jaar Alpine aankondigde dat Brivio de organisatie zou verlaten werd al meteen over een comeback naar de MotoGP gespeculeerd, waar hij dit jaar inderdaad de rol van Team Principal bij Trackhouse Racing aannam.
Het duo Zeelenberg en Brivio werd vroeger beschouwd als een goed op elkaar ingespeeld team, maar blijkbaar hebben de "technische" en "organisatorische" agenda's elkaar in de MotoGP-praktijk te veel overlapt, ten nadele van de Nederlander. Het is niet ondenkbaar dat Zeelenberg het volgend jaar weer naar Yamaha terugkeert, als teammanager bij Pramac Racing dat het volgend seizoen de overstap naar Yamaha maakt.