Indian roept 2024 Challenger, Chieftain, Pursuit, Roadmaster en Springfield terug, stang achtershock kan breken
Op 14 mei 2024 werd de Indian Motorcycle Company door een dealer geïnformeerd over een defect aan de stoterstang van de achterwielophanging. Zes dagen later logde IMC een defect aan de stoterstang van de achtershock tijdens een jaarlijkse validatietest, doordat de vering was doorgeslagen nadat de rijder door een kuil was gereden op het testcomplex dat in april 2024 in gebruik was genomen.
Op 1 juni 2024 registreerde IMC een tweede defect aan de stoterstang van de achtervering tijdens tests op een testeenheid die gebouwd was in april 2024. Op 7 juni 2024 registreerde IMC een derde defect aan de stoterstang van de achterwielophanging op het testcircuit en op dezelfde datum ontving IMC een tweede externe melding van een defecte stoterstang.
Op 17 juni 2024 voltooide IMC de tests van de interne onderdelen van de defecte testfiets en identificeerde een potentieel metallurgisch probleem in de hardheid van het materiaal van de verdachte stoterstangen.
Op 18 juni 2024 ontving IMC een derde externe melding van een dealer over een defecte stoterstang en startte een onderzoek, waarbij ook contact werd opgenomen met de toeleverancier van de stoterstangen. Op 27 juni 2024 ontving IMC een vierde externe melding van een defecte stoterstang.
IMC heeft geen meldingen van aanrijdingen, gewonden of doden in verband met dit gemelde probleem gevonden en heeft geen NDFR's geïdentificeerd. Op 16 juli 2024 besloot het Executive Review Committee van IMC dat het probleem met de stoterstang van de achterwielophanging een veiligheidsgerelateerd defect betrof.
Bij de Indian dealer zal de stoterstang kosteloos worden vervangen door een nieuw exemplaar. Rijders die de stoterstang al hadden laten vervangen krijgen deze kosten van Intian vergoed.