Motorfreaks - Test: Ducati Panigale V4 S - Conclusie

Zoeken

Test: Ducati Panigale V4 S

Conclusie

26 januari 2018

Dertig jaar na de lancering van de eerste Superbike heeft Ducati afscheid genomen van het V-Twin concept en is een nieuw hoofdstuk gestart met de V4. Als ik aan het eind van de sessie de Panigale V4 weer de pitstraat instuur bedenk ik me dat de dag voor mij nu net zo goed afgelopen had kunnen zijn. Van alles wat ik tot nu toe gereden heb (inclusief de SBK S1000RR machine van Badovini op exact ditzelfde circuit) is er niets, maar dan ook niets dat indrukwekkender was dan deze rijervaring en d’r zal de komende tijd niets zijn dat dit overtreft.

Jonathan Rea mag z’n borst alvast nat gaan maken, als dit volgend jaar in 1000cc trim door Ducati in het WK Superbike zal worden ingezet zou het wel eens gedaan kunnen zin met de suprematie van Kawasaki en Jonathan Rea. 

1.103cc V4, 1'36 op Valencia met een straatfiets! In Performance trim overtreffende trap van alles

32.390 euro, is dat inclusief data-analist?