Zoeken

Test: Bridgestone T31

Conclusie

10 april 2018

Na een kleine driehonderd kilometer op totaal uiteenlopende motoren, van oldskool VFR800 tot hypermodern Superduke GT pk-kanon en van FJR1300 tot Versys 650, te hebben gereden met de nieuwe T31 heeft de nieuwe Bridgestone T31 een behoorlijke indruk op ons gemaakt. Buiten de VFR, die met z’n oldskool stuurgedrag echt een buitenbeentje was, was het opmerkelijk hoe licht en neutraal het stuurgedrag van alle motoren was, met goede feedback om lekker sportief over onbekende bergwegen te jagen. En dat moet volgens Bridgestone geeneens z’n allersterkste troef zijn, maar ja, om de natweer prestaties te testen zou Schotland of Scandinavië een beter idee dan Marokko zijn geweest. Niet dat we daar rouwig om zijn… 

V/A Afmeting TT/TL Spec
VOOR 110/70 ZR 17M/C (54W) TL STD
120/60 ZR 17M/C (55W) TL
120/70 ZR 17M/C (58W) TL
110/80 ZR 18M/C (58W) TL
120/70 ZR 18M/C (59W) TL
120/70 ZR 19M/C (60W) TL
110/80 ZR 19M/C (59W) TL
110/80 R 18M/C 58W TL
120/70 ZR 17M/C (58W) TL GT
120/70 ZR 18M/C (59W) TL GT
         
ACHTER 150/70 ZR 17M/C (69W) TL STD
160/60 ZR 17M/C (69W) TL
160/60 ZR 18M/C (70W) TL
160/70 ZR 17M/C (73W) TL
170/60 ZR 17M/C (72W) TL
180/55 ZR 17M/C (73W) TL
190/50 ZR 17M/C (73W) TL
190/55 ZR 17M/C (75W) TL
140/70 R 18M/C 67V TL
170/60 ZR 17M/C (72W) TL GT
180/55 ZR 17M/C (73W) TL GT
190/55 ZR 17M/C (75W) TL GT