Test: Vespa GTS 300 Super
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Test: Vespa GTS 300 Super |
Schot in de Roos |
Onderhuids vernieuwd |
Conclusie |
Technische gegevens |
Elf jaar na de lancering van de eerste GT heeft Vespa haar dikste motorscooter, de GTS300, flink onderhanden genomen, zonder inbreuk te doen op het nostalgische gevoel waar elke Vespa berucht om is. Optisch is haast een vergrootglas vereist om de vernieuwingen boven tafel te krijgen, en dat is eigenlijk z’n sterke punt. Juist door alleen in detail aan het ontwerp te schroeven heeft elke Vespa de herkenbaarheid van een Volkswagen Kever, Fiat 500 of Mini Cooper, waarmee meteen z’n cultstatus als tijdloos icoon is verklaard.
Was met het oude model eigenlijk maar weinig mis, met deze 2014 uitvoering heeft Vespa voor wat betreft de veiligheid een grote stap gezet door de GTS van ABS en ASR tractiecontrole te voorzien, wat in menig Metropool geen overbodige luxe zal zijn. Een beetje meer puf zou wenselijk zijn, maar dat zal de GTS alleen op een lege snelweg gaan opspelen. Voor z’n zeer scherpe prijs van € 5.999 voor het GTS300 Super ABS/ASR topmodel hoef je het in ieder geval niet te laten. Doe ons deze blauwe maar…
- ABS/ASR, cultstatus, funfactor, rijgemak
- blok zou iets meer pit mogen hebben, display karig met informatie