Test 1000cc superbikes in de Eifel
Technische gegevens
17 juli 2012
Merk/Model | Suzuki GSX-R 10000 |
Honda CBR10000RR Fireblade |
BMW S1000RR |
Motor | |||
Type | Vier-in-lijn | vier-in-lijn | vier-in-lijn |
Koelsysteem | Vloeistofgekoeld | Vloeistofgekoeld | vloeistofgekoeld |
Cilinderinhoud | 999 cc | 999.8 cc | 999 cc |
Boring x slag | 74.5 x 57.3 mm | 76 x 55.1 mm | 80 x 49.7 mm |
Compr. verh. | 12.9:1 | 12.3:1 | 13:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Elektronischl | Digitaal | digitaal |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Injectie | PGM-DSFI elektronische benzine injectie, 46 mm inlaatkelken | BMS-KP injectie, 48mm |
Smering | wet sump | wet sump | wet sump |
Vermogen (opgave) |
185 Pk @ 12.000 tpm | 176 pk @ 12.000 tpm | 193 pk @ 13.000 tpm |
Koppel (opgave) |
117 Nm @ 10.000 tpm | 112 Nm @ 8.500 tpm | 112 Nm @ 9.750 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6, constant mesh | 6, constant mesh | 6, constant mesh |
Primaire reductie | Tandwielen | Tandwielen | Tandwielen |
Finale reductie | o-ring ketting |
o-ring ketting | o-ring ketting |
Koppeling | Nat, meervoudig platen, slipperclutch |
Nat, meervoudig platen, slipperclutch |
nat, meervoudige platen, slipperclutch |
Chassis | |||
Frame | Aluminium brugframe |
Twin-spar aluminium frame | aluminium brugframe |
Wielbasis | 1.405 mm | 1.407 mm | 1.423 mm |
Balhoofdhoek | 23.5º | 23.18º | 24,1º |
Naloop | 98 mm | 96.3 mm | 98.5 mm |
Vering voor | 43 mm Showa BPF upside-down, volledig instelbaar | 43 mm Showa BPF upside-down, volledig instelbaar | 46 mm Sachs Upside down, volledig instelbaar |
Vering achter | Showa monoshock, volledig instelbaar | Unit Pro-Link HMAS monoshock, volledig instelbaar | Sachs monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Veerweg achter | 130 mm | 138.2 mm | 130 mm |
Voorrem | Dubbele 310 mm schijf, 4-zuiger Brembo monoblocs | Dubbele 320 mm schijf, 4-zuiger remklauw, C-ABS | Dubbele 320 mm schijf, 4-zuiger Brembo monobloc, ABS |
Achterrem | Enkele schijf 282 mm, 2-zuiger Nissin remklauw, ABS | Enkele schijf 220mm, 2-zuiger remklauw, C_ABS | Enkele schijf 220mm, enkelzuiger remklauw, ABS |
Voorband | 120/70 17" | 120/70 19" | 120/70 19" |
Achterband | 190/50 17" | 190/50 17" | 200/55 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.045 mm | 2.077 mm | 2.056 mm |
Breedte | 705 mm | 685 mm | 826 mm |
Hoogte | 1.130 mm | 1.135 mm | n.b. |
Zadelhoogte | 810 mm | 820 mm | 820 mm |
Gewicht | 203 kg rijklaar | 200 kg rijklaar | 205 kg rijklaar |
Tankinhoud | 17.5 liter | 17,7 liter | 17.5 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | n.b. |
Algemene gegevens | |||
Klein rijbewijs | nope | nope | nope |
Garantie | 3 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 17.499,00 | € 17.499,00 | € 18.350 (zonder accessoires) |
Adviesprijs BE | € n.b. | € n.b. | € n.b. |
Importeur NL | BV Nimag | Honda Nederland | BMW Nederland |
Telefoon | 0347 - 349749 | 0800 - 0237323 | 070 - 4133222 |
www.suzuki.nl | www.honda.nl | www.bmw-motorrad.nl |