Introductie: Honda NC700S
In drieen?
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Honda NC700S |
Zwaartepunt |
Contradictio |
In drieen? |
Technische gegevens |
Het is een slimme stunt van Honda. Door op basis van één platform drie verschillende motoren neer te zetten heeft het merk de kosten kunnen drukken en dat vertaalt zich in de verkoopprijs, onder dat daarvoor concessies zijn gedaan aan zaken als rijgedrag, prestaties en afwerking. Dat maakt vooral de NC700S, als goedkoopste motor van deze serie, tot een zeer interessante optie. Sterker nog, het maakt de NC700S tot een concurrentieloze optie, zeker als je bedenkt dat ABS voor de € 6.499,- tot de standaarduitrusting behoort. En, als filosoferend over dit concept, vraag ik me af of alle goede dingen wel in drieën komen. Want ik kan me voorstellen dat deze basis zich uitstekend leent voor een NC700C Shadow, een NC700GT Deauville of, met enige aanpassing van de tuning, voor een NC700RR Razorblade… Misschien komen alle echt goede dingen wel in zessen…
- lage prijs, wendbaarheid, C-ABS, bagagemogelijkheden, laag brandstofverbruik, comfort
- voor ervaren motorrijders toch wat weinig pit, toegang benzinetank onder zadel - onhandig met bagage achterop, geen instelbaar remhendel
|