Introductie: Aprilia Dorsoduro 1200
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Introductie: Aprilia Dorsoduro 1200 |
Blij dat ik glij |
Stuwkracht |
Conclusie |
Technische gegevens |
De Aprilia Dorsoduro 1200 heeft alles in huis wat wij bij de 750 al wilden hebben, maar waar het die kleinere fiets aan ontbrak. Het 1200 motorblok beschikt over die volle rijkheid die we zo graag in een V-Twin zien, en met dat nu voor elkaar is de fiets 100% pure fun om te rijden. De Dorsoduro 1200 is in alle opzichten beter dan die zevenenhalf en het ATCl voorkomt serieuze hartkloppingen als onder flinke hellingshoeken bij het uitaccelereren van de bocht vol het gas erop wordt gezet. Ondanks zijn grote cilinderinhoud voelt de motor duizend keer kleiner dan bijvoorbeeld BMW’s HP2. Vergeleken met een echte Supermoto is de fiets groot en zwaar, maar dat weet je op voorhand dus is dat eigenlijk geen reden om te klagen.
Omdat de motor vloeistofgekoeldeis en betrouwbaar en robuust is gebouwd met nuttige veiligheidsopties neigen we te stellen dat de Dorsoduro 1200 misschien wel eens een van de beste stadse commuter keuzes voor 2011 zou kunnen zijn.
- Nieuwe 1200 motor is belonend en flexibel, Traction Control voor veiligheid én fun, goed rijwielgedeelte, vering en remmen
- Traction Control niet instelbaar tijdens rijden, switchen duurt te lang, banden ok maar niet de beste standaard optie