Test: Suzuki Bandit 650S
Nakaarten
Inhoudsopgave |
---|
Test: Suzuki Bandit 650S |
Droog in het zuiden |
Windvlagen |
Kans op sneeuw |
Conclusie |
Nakaarten |
Technische gegevens |
Zoals jullie van ons gewend zijn, werd er ook na afloop van deze test wat nagepraat met Nimag, in dit geval met hun nieuwe PR man Arno Jansen.
AJ: En, hebben we teveel gezegd?
MF: Nee, absoluut niet. Sterker nog, we hebben eigenlijk niets aan te merken op deze bandiet. We dachten een legitiem punt te hebben met het brandstofverbruik maar de laatste tankbeurt van zojuist kwam overeen met een verbruik van 1:20, dus dat minpunt hebben we ook weg kunnen strepen. Rijdt goed, stuurt goed, het is een echte allemans vriend.
AJ: Absoluut waar. Maar wat voor verbruik hadden jullie dan gereden in eerste instantie?
MF: 1:13 met de blauwe en 1:15 met de rode.
AJ: Dat is inderdaad fors. Misschien dat het slechte weer het verbruik parten heeft gespeeld. En het feit dat je ze met wel zeer maagdelijke kilometerstanden hebt meegekregen.
MF: Dat zou maar zo kunnen. Het waaide behoorlijk en daarbij hebben we stukken met duopassagier gereden. Over wind gesproken trouwens, het was opvallend hoe koersvast de motor is. Bij harde wind waaiden we zelf bijna van de motor, maar de motor bleef mooi zijn lijn volgen.
AJ: Bij de ontwikkeling van de Bandit heeft men veel windtunnel studies gedaan. De stroomlijn is daarbij aangepast voor een optimale windstroom. Daar heeft men erg veel geld in geinvesteerd en zo te horen heeft het zijn vruchten afgeworpen.
MF: Inderdaad. Even een andere vraag, hoeveel bandieten denken jullie dit jaar af te zetten?
AJ: We hebben erg hoge verwachtingen van deze nieuwe motor. Zelf denken we een 550 motoren te verkopen en gezien de vraag lijkt ons dat absoluut haalbaar.
MF: En hoeveel zijn er daarvan naakt?
AJ: De meeste vraag is naar de motor zoals jullie hem nu hebben gereden, met tophalf dus. Als we over cijfers praten, dan denken we 10% als naked en 90% met tophalf te verkopen.
MF: En als we dan praten over ABS?
AJ: Daarin liggen de verhoudingen ongeveer 50/50
MF: Wanneer komt de ABS versie naar Nederland?
AJ: Eind April. We zullen t.z.t. nog wel contact opnemen, dan kunnen jullie die ook testen.
MF: Waar moeten we de bandit plaatsen en wat zijn volgens jullie zijn concurrenten?
AJ: Street-segment: Het is een echte allrounder waar je heerlijk mee kunt toeren. Verder is de Bandit ook gemaakt om strak mee te sturen. Ondanks dat het een allrounder is kun je er ook sportief mee rijden, met name door de toename van het koppel. Als concurrenten zien wij de Honda CBF600 en de Yamaha Fazer.
MF: Als laatste vraag, wie heeft in hemelsnaam dat reclamespotje met oma verzonnen? AJ: Dat is gedaan door het reclameburo van Suzuki Motor Corporation Japan. MF: Zeker meteen de laatste opdracht geweest. Haha.