Test: Supermotard vergelijkingstest
Technische gegevens
22 december 2005
Motor | |||||
Type | ééncilinder | ééncilinder | ééncilinder | ééncilinder | ééncilinder |
4-takt | 4-takt | 4-takt | 4-takt | 4-takt | |
Koelsyst. | Lucht | Vloeistof | Vloeistof | Vloeistof | Vloeistof |
Cil. inh. | 647 cc | 576 cc | 625 cc | 398 cc | 660 cc |
Boringxslag | 100x82mm | 98x76,4mm | 101x78mm | 90x62,6mm | 100x84mm |
Compr.verh. | 8,3:1 | 11:1 | 11,7:1 | 11,3:1 | 10:1 |
Klepaandr. | RFVC SOHC | SOHC | DOHC | DOHC | SOHC |
aantal | n.b. | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ontsteking | Electronische transistor | CDI, electrisch met instelbare voorontsteking | Kokusan DC-CDI | Digitaal | TDI |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoev. | carburateur | carburateur | carburateur | carburateur | injectie |
ø40mm VE | Keihin ø41MX | Mikuni ø40mm | Mikuni ø36mm | ||
Smering | Dry sump" | Wet sump" | Dry Sump" | Dry Sump" | Dry Sump" |
Vermogen | 38 pk @ 5.750 tpm | 54 Pk @ 7.000 tpm | 54 Pk @ 6.750 tpm | 40 Pk @ 7.600 tpm | 48 Pk @ 6.000 tpm |
Koppel | 52,3 Nm @ 4.500 tpm | 52 Nm @ 6.500 tpm | 60 Nm @ 5.750 tpm | 39,2 Nm @ 6.600 tpm | 58,4 Nm @ 5.250 tpm |
Transmissie | |||||
Aantal versn. | 5 | 6 | 5 | 5 | 5 |
Prim. reductie | tandwielen | tandwielen | tandwielen | tandwielen | tandwielen |
Overbrenging | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting |
Koppeling | Nat, multidisk | Nat, multidisk | Nat, multidisk | Nat, multidisk | Nat, multidisk |
Chassis | |||||
Frame | Stalen rechthoekig buizenframe | Stalen ronde buis wiegframe | CrMo stalen buizenframe | Stalendubbel wiegframe | Stalen ronde buis wiegframe |
Wielbasis | 1490 mm | 1500 mm | 1510 mm | 1460 mm | 1490 mm |
Balhoofdhoek | 29°06" | n.b. | 27° | 26,3° | 26° |
Naloop | 97 mm | 70 mm | 99 mm | 94 mm | 94 mm |
Voorvering | ø45 mm Upside-down, niet instelbaar | Marzocchi ø45 mm Upside-down, compleet instelbaar | WP ø48 mm Upside-down, compleet instelbaar | Showa ø47 mm Upside-down, compleet instelbaar | conventionele ø43 mm voorvork, niet instelbaar |
Achtervering | Pro-link demper, veervoorspanning instelbaar | Sachs progressieve soft damp, volledig instelbaar | WP monoshock, volledig instelbaar | Gelinkte monoshock, volledig instelbaar | Monoshock, veervoorspanning instelbaar |
Veerweg vr | 216 mm | 250 mm | 275 mm | 310 mm | 200 mm |
Veerweg ach. | 186 mm | 290 mm | 260 mm | 310 mm | 191 mm |
Voorrem | Enkele schijf ø 296 mm, Nissin 2-zuiger remklauw | Enkele schijf ø 320 mm, Brembo 4-zuiger remklauw | Enkele schijf ø 320 mm, Brembo 4-zuiger remklauw | Enkele schijf ø 310 mm, Nissin 2-zuiger remklauw | Enkele schijf ø 320 mm, Brembo 2-zuiger remklauw |
Achterrem | Enkele schijf ø 220 mm, Nissin 1-zuiger remklauw | Enkele schijf ø 220 mm, Brembo remklauw | enkele schijf ø 220mm, Brembo 1-zuiger remklauw | enkele schijf ø 240mm, Nissin 1-zuiger remklauw | Enkele schijf ø 245 mm, Brembo remklauw |
Voorband | 120/70 - 17" | 120/70 - 17" | 120/70 - 17" | 120/70 - 17" | 120/70 - 17" |
Achterband | 150/60 - 17" | 150/60 - 17" | 160/60 - 17" | 140/70 - 17" | 160/60 - 17" |
Afmetingen | |||||
Lengte | 2151 mm | 2200 mm | n.b. | 2220 mm | 2175 mm |
Breedte | 823 mm | 820 mm | n.b. | 870 mm | 860 mm |
Hoogte | 1157 mm | 1240 mm | n.b. | 1185 mm | 1210 mm |
Zadelhoogte | 875 mm | 920 mm | 910 mm | 890 mm | 875 mm |
Drooggew. | 163 kg | 140 kg | 149 kg | 134 kg | 173 kg |
Tankinhoud | 11 liter | 12,5 liter | 9,2 liter | 10 liter | 15 liter |
Reserve | 3,8 liter | n.b. | 2 liter | n.b. | n.b. |
gegevens | |||||
Klein rijbew. | optie | nee | optie | optie | optie |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Prijs NL | € 6.890,- | € 8999,- | € 9.528,- | € 6.490,- | € 7.499,- |
Prijs BE | € 5.990,- | € 7999,- | € 8.290,- | € 6.799,- | € 6.899,- |
Importeur | Honda NL | MV Agusta | KTM NL | Nimag | Yamaha NL |
Tel: | 0180-491777 | 0184-657171 | 024-3287785 | 0347-349749 | 020-6546000 |
Website | honda | husqvarna | ktm | suzuki | yamaha |