Zoeken

Test: Kawasaki ZX-6R

Pagina 7

11 mei 2005
Inhoudsopgave
Test: Kawasaki ZX-6R
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8

Nakaarten

MF: Allereerst bedankt voor het beschikbaar stellen van de ZX6.

JS: Geen dank; wij vinden jullie mening altijd weer belangrijk. En, fijne tijd gehad?

MF: Ja, erg fijne tijd gehad, echter de kennismaking verliep wat stroef. In één ruk van Hoofddorp naar Stein in het drukke vrijdagochtend verkeer met de kop vol in de wind. Ben ik met mijn 1,89 te groot voor deze fiets?

JS: Nee dat niet denk ik. Qua zithouding moet het geen probleem zijn. Tja ik weet het, het standaard ruitje is wel extreem laag. We leveren echter een perfect verhoogd ruitje voor 75 euro (excl.) dat maakt dag en nacht verschil.

MF: Klopt, wat betreft de zithouding waren er geen problemen, maar ik zou zeggen standaard het ruitje modificeren!

JS: Mwa, zover wil ik niet gaan. Qua looks misstaat het niet en op een supersport machine zoals deze ZX6 mag je ook wel wat extremen verwerken.

MF: Wij zijn zo vrij geweest om even aan de vering te sleutelen, die stond waarschijnlijk nog op circuitafstelling! Hij was aan de voorkant echt véél te hard! We hebben hem volledig teruggedraaid, maar nog is de vering aan de harde kant….

JS: Ik zal even nagaan waar dat die geweest is voor jullie. Ook het feit dat hij nu nog aan de harde kant is moet ik even nakijken.

MF: Jullie marketing slogan luidt: THE NEW NINJA ZX-6R. FORGET THE REST. Nu is er in dit segment redelijk veel “restâ€ÃƒÆ’‚. Waarin moet deze motor zich onderscheiden?

JS: Het is de 600 met het meeste vermogen! En het is een kawasaki…prachtige machine toch!

MF: Zeker, echt niks mis mee, maar de groep potentiële 600 kopers is ook maar beperkt. Hoe ziet het profiel er dan uit van de kawa koper?

JS: Tja, eigenlijk nooit zo nadrukkelijk over nagedacht. Kijk iemand koopt een 600 omdat het wellicht binnen zijn financiële middelen het beste past, komende vanuit de lichtere klasse dus vaak een jonger iemand. Ik zou me dat zo voor kunnen stellen. Hij/Zij koopt dan de Kawa enerzijds vanwege het meeste vermogen en z’n sublieme stuureigenschappen anderzijds vanwege zijn looks. Tevens zijn kawasaki rijders en kopers toch ook vaak een beetje gecharmeerd van het merk, het geluid, etc.

MF: Het mooie rauwe lopen van het blok als ik even voor me eigen spreek...

MF: In de Eifel voelt ie zich wel thuis. We hebben echt veel schik gehad met ‘m.

JS: Voor dat soort gebieden/wegen is hij voor gemaakt hè!

MF: Ik ben benieuwd hoe dat hij zich van de zomer houdt in de multi 600 test.

JS: Ik zal zorgen dat hij er perfect bij staat……….

MF: Nogmaals dank Jos.

JS: Ik heb nog wat vering afstellingen voor je op papier gezet voor je ZX9. Zowel voor op de weg als op het circuit. Doe je voordeel ermee…