Test: Kawasaki ZX-6R
Pagina 5
Inhoudsopgave |
---|
Test: Kawasaki ZX-6R |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Conclusie
Met de lancering van deze 2005 ZX-6R heeft Kawasaki weer een statement gemaakt. Team Mean Green is back en claimt met deze 636 de meest extreme supersport neer te hebben gezet. En daar konden ze wel eens helemaal gelijk in hebben. Uit alles blijkt dat men in Hamamatsu geen enkel compromis heeft willen sluiten voor wat betreft sportiviteit. Niet alleen ziet de motor er angstaanjagend uit, daarnaast heeft hij (op papier) veruit het meeste vermogen, is standaard voorzien van een anti-hop koppeling (die het trouwens onopvallend goed deed), erg goede remmen en zeer straffe vering.
Geen allemansvriend
De ZX-6R heeft indruk op me gemaakt, zeker weten. Ik weet wel dat de motor echter niet voor iedereen is weggelegd. Het segment van sportieve en supersportieve motoren vanaf 600cc is groot. Belangrijk daarom, voordat je gaat kopen, is dat je weet wat jij zo leuk aan motorrijden vindt. Ik stond er laatst zelf nog van te kijken dat ik bijvoorbeeld nooit een proefrit had gemaakt op een motor die ik daadwerkelijk gekocht had. Ik kocht ‘m vooral omdat ik ‘m mooi vond en daarnaast waren de recensies in de motorbladen ook wel positief.
En da’s ook niet erg want wie mooi wil zijn moet pijn leiden…..oftewel je compenseert de eventuele nadelen omdat je weg bent van de looks!
Groen bloed
Ben jij iemand die graag gebieden als de Eifel op zoekt, kickt op een lekkere kneedown, zich zelfs lekker sportief door het Nederlandse verkeer weet te bewegen, vermogen weet te gebruiken, een 600 (okay, 636...) wil rijden en de uitvoering in “Mean-Greenâ€ÃƒÆ’‚ ook echt het allermooiste vind, dan prik jezelf maar eens. Ik durf te wedden dat je dan ook beschikt over groen bloed……
|