Test: Ducati Multistrada 620
Pagina 6
Inhoudsopgave |
---|
Test: Ducati Multistrada 620 |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Nakaarten
Nadat we de Multistrada hebben teruggebracht naar zijn thuisbasis, Ducati North Europe, kaarten we nog wat na met Sander Mooi, verantwoordelijke voor het testpark.
MF: Zoals altijd: eerst de complimenten. Wat een geinige motor is dit. De periode was helaas aan de korte kant, maar maar lang genoeg om een nieuwe hobbie te hebben geleerd: Supersportje pesten. Je kunt gooien en smijten, hebt ten alle tijden controle over de fiets en lacht daardoor alles en iedereen uit. SM: Dat is nou grappig. Ik heb zelf pasgeleden met een door Affetto Ducati georganiseerde multistrada toertocht meegereden op de Multistrada 1000DS. Tussen alle dikke duizends zat daar ook een 620 dark en de eigenaar van die motor (die hiervoor het complete gamma aan monsters al had gehad) vertelde precies hetzelfde. En als ik zie hoe hij de rest van groep vaak achter zich het nakijken gaf kan ik niet anders dan jouw betoog beamen.
MF: Nu moet de Multistrada worden gezien als de ultieme Reise Enduro, om er maar eens een BMW term op na te slaan. Het rijwielgedeelte van een supersport in combinatie met het comfort van een Allroad. Ideaal voor in de stad, buiten de stad en in de bergen. Nu is de motor daarvoor op zich absoluut geslaagd, alleen is het jammer dat je nog geen pakje kauwgom mee kan nemen. Het kontje is op zich nog voorzien van rubbers die suggereren dat je er bagage op kwijt kan, maar nergens zit er dan een spinnehaakje en dat is toch een gemiste kans. SM: Op zich hebben jullie daar wel een punt natuurlijk, maar feit is dat motorrijders vaak toch inventief genoeg zijn om hun spullen vast te sjorren. Maar voor diegenen die niet inventief zijn, zijn een bagagerek en zijkoffers in het accessiorepakket meegenomen.
MF: En dan, de achterrem. Op zich doet de achterrem het goed, als je tenminste het pedaal hebt gevonden. Dat pedaal zit namelijk veel te ver naar binnen, waardoor je er telkens naast trapt. En dat is zeer zeker lastig. SM: Ik moet zeggen dat we daar nog geen klachten over hebben gehoord. Maar als we (ook) vanuit de markt hier opmerkingen over krijgen, zullen we dat zeker meenemen in de verbeteringen voor volgende edities.
MF: Als laatste hebben we nog een ding wat absoluut aan deze motor ontbreekt, en dat is in koeieletters: 620. Je kunt aan deze motor namelijk nergens aflezen dat het maar een 620 is met maar 63 Pk. Zo"n sticker zou de term supersportje pesten nog een extra dimensie meegeven. SM: Haha, ik begrijp wat je bedoelt. Nou, we zullen het de fabriek voorstellen.