Zoeken

Test: Ducati Multistrada 620

Pagina 5

18 juli 2005
Inhoudsopgave
Test: Ducati Multistrada 620
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7

Conclusie

Dat er bij Ducati langzaam maar zeker een segment verschuiving plaatsvindt, is eigenlijk niet meer dan logisch. Ook in Bologna is men zich ervan bewust dat Supersports in een steeds moeilijkere positie komen te staan. Dat de Italianen daar dan weer een sportieve oplossing voor vinden is eigenlijk ook niet meer dan logisch, Ducati heeft een sportieve naam hoog te houden. Met de lancering van de Multistrada heeft de fabriek het beste van beide werelden gecombineerd, de Multistrada 620 is daar weer het logische vervolg op.

Ook in 25 kW
Steeds meer fabrieken richten zich op de "nog-net-geen" motorrijder (waarmee iemand die nog geen motorrijbewijs heeft maar wel twijfelt wordt bedoeld) en de beginnende motorrijder door de productie van basic "no-nonsense" motoren. Deze Multistrada 620 is daarin geen uitzondering, niet voor niets is de motor ook in 25kW versie leverbaar. De lichte en compacte motor maakt dat je met het grootte gemak door het dagelijkse (file)verkeer slentert. Daarnaast is de motor ook nog eens extreem zuinig (een verbruik van 1:26! werd door ons gereden) en dat scheelt bij de huidige benzineprijzen een slok op de borrel.

Supersport pesten
Toch is de Multistrada 620 geen motor is waar je lichtzinnig over na moet denken. Een ervaren motorrijder op deze motor zetten is als het ware vragen om problemen. Tenminste, als het duiveltje op zijn schouder de overhand gaat krijgen. Natuurlijk, het blijft een motor van "slechts" 63 pk en daar zijn zijn prestaties ook naar. Wil je vette powerwheelies en in elke bocht een vette zwarte streep achterlaten, laat dan deze Multistrada snel links liggen. Wil je daarentegen een motor waarvan je het volle vermogen ten allen tijde kunt benutten, een motor die geen "dertien in een dozijn" uitstraling heeft en een motor die daarbij én comfortabel én sportief is, dan is deze Multistrada 620 misschien iets voor jou.

  • Draaicirkel
  • Rijwielgedeelte
  • Benzineverbruik


  • Achterrem
  • Bagage (on)mogelijkheden

Hoeveel lol kun je hebben met 620cc? En dan geen zeshonderdtwintig "supersport cc"s, maar gewone tweecilinder cc"s die daarbij "slechts" 63 pk produceren. Als we de Multistrada terugbrengen weten we het zeker: heel erg veel. Had Micha dus toch geen woord teveel gezegd...