Zoeken

Nader bekeken: Langen Two Stroke

COVID-proof

22 maart 2021

Het eerste exemplaar van de Two Stroke bereikte Italië vóór de algehele COVID-19 lockdown, sindsdien hebben de engineers van Vins de motor op de dyno getest om de directe injectie af te stellen en vervolgens het resultaat op de weg testen. Vins CEO / oprichter Vincenzo Mattia heeft de leiding over het werk dat wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de Vins-motor wordt afgesteld op behoeftes van de Langen Two Stroke en ideaal is afgesteld voor klanten. "De testsessies met de echte Langen-motorfiets gaven me de mogelijkheid om iets heel anders te finetunen dan ons eigen Vins-model", zei hij.
Hindideding.... hindideding... geur moet je d'r maar zelf bij denken

Ja, 't is duurder dan een Panigale, maar iets zegt ons dat dit minstens zo waarderend is

Tuinstoel, kratje bier erbij en kijken maar. Al zou je d'r nooit mee de straat op mogen, dan nog is 'ie waarschijnlijk elke penny waard

Dubbele K-Tech shocks en een Öhlins 'Right Side Up'. Volledig instelbaar, uiteraard
“De verschillende wielafmetingen en eindoverbrenging dwongen ons om de ECU-mapping te benaderen met bijzondere aandacht voor de vermogensafgifte, als onderdeel van een grote inspanning om de acceleratie en de rijdbaarheid te optimaliseren. Het meest interessante was echter het resultaat van onze straattesten, die volgden na verscheidene dyno-sessies. Ik heb alle straat en dyno-testen persoonlijk gedaan en kan niet alleen de funfactor bevestigen, maar ook het hoge kwaliteitsniveau van de Langen. De vermogensafgifte is voorspelbaar, maar opwindend, en hetzelfde geldt voor de wegligging en de handling dankzij het uitstekende ontwerp van chassis en vering.” 

“Een motor gereed krijgen voor straattesten en finetunen van het motorblok was een belangrijke mijlpaal”, zegt Langen oprichter Chris Ratcliffe. “Het is heel veel werk geweest om te komen tot waar we nu staan en alle veranderingen in de COVID-lockdown situaties zijn een extra uitdaging geweest. Van Vins te horen dat het blok en chassis zeer goed samenwerken is fantastisch nieuws geweest, nu is het volgas om de motoren in productie te krijgen en klaar voor de eerste klanten te krijgen.”

Inderdaad, het succesvolle testprogramma betekent nu dat Langen Motorcycles op schema ligt om later dit jaar de tweetaktproductie op gang te brengen. "Wat betreft leveringen in het Verenigd Koninkrijk streven we ernaar om in juli van dit jaar met de eerste productie van klantonderdelen te beginnen en vervolgens in september te beginnen met het bouwen van de eerste fietsen, voor levering in november", zegt Chris Ratcliffe, die van plan is een eerste serie te bouwen die beperkt is tot 100 individueel genummerde Two Strokes die zijn gehomologeerd voor gebruik op de weg in het VK. Later in 2022 zullen nog eens 150
Voor wie d'r maar geen genoeg van kan krijgen

Gooien we d'r nog wat extra details tegenaan

Omdat je nooit uitgekeken raakt op deze Two Stroke

Ahh, die uitlaten, die geur en dat geluid. Mooi was die tijd...
motorfietsen worden geproduceerd, die beschikbaar zullen zijn voor klanten over de hele wereld, met dezelfde Britse homologatie – en dus alleen en het VK straatlegaal, met het totale aantal strikt beperkt tot 250 units, verklaart Ratcliffe, elk van hen gebouwd conform specifieke bestelling rechtstreeks bij de fabriek, met een aanbetaling van £ 1000, te betalen via langenmotorcycles.co.uk. 

"De Two Stroke is al gecertificeerd als volledig straatlegaal voor het VK en klanten buiten Groot-Brittannië zullen ook op circuitdagen kunnen genieten van hun Langens", zegt hij. “In dit stadium moeten ze zelf die registratie voor straatgebruik organiseren, maar als er voldoende interesse is van buitenlandse klanten zullen we ook overwegen om gehomologeerde versies voor elders in de wereld te produceren, inclusief ABS-remmen enzovoort. Het hangt af van de vraag."

De prijs van de hoogwaardige handgemaakte tweetakt begint bij een al even hoge £ 28.000 (momenteel € 32.750) zonder belastingen en elke motor kan persoonlijk worden aangepast aan de wensen van de eigenaar via een overvloed aan opties. Deze variëren van een ruime keuze aan verschillende lakkleuren, chassisafwerking en type vering tot wielen, met standaard spaakwielen, maar ook carbonfiber of gesmeed magnesium zijn als optie verkrijgbaar. De lay-out en ergonomie van de bedieningselementen worden op maat gemaakt voor elke individuele klant, inclusief het type en de plaatsing van het stuur, de zithoogte, de locatie van de voetensteun en de afstelling van de achterwielophanging.

"Voor mij, zeker in vergelijking met het toenemende aantal elektrische fietsen dat nu wordt ontwikkeld en gelanceerd, is dit eerste Langen-model een laatste zwanenzang voor de tweetakt", zegt Chris Ratcliffe. "Het is een moderne draai aan de high-performance caféracer-traditie en we kijken er naar uit om de eerste serie productiemotoren voor onze eerste klanten te bouwen."

Back to the Future, inderdaad ……