Nieuw: "Me and my Bike"
Pagina 3
Me and my bike
Inhoudsopgave |
---|
Nieuw: "Me and my Bike" |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Me and my Morini
Het zal de oplettende lezer zeker niet zijn ontgaan: al vanaf de eerste berichten die wij uit Italië ontvingen over de op handen zijnde revival van het roemruchte merk waren wij - en ondergetekende daarbij in het bijzonder - meer dan enthousiast. En niet alleen wij, al snel werden wij gebeld door Pepijn Schoemaker, destijds nog werkzaam bij B.V. Nimag, die meer dan geïnteresseerd was naar onze contactpersoon in Italië waarvan wij de informatie van de Moto Morini hadden ontvangen. Niet vreemd dat vanaf het moment dat de motor officieel werd gelanceerd, en bekend was geworden dat de motor via Moto Tricolore in de Benelux zou worden geïmporteerd, wij bijna elke dag met Tricolore aan de telefoon hingen: of wij de Corsaro1200 met de traditionele Ducati Clubraces mochten inzetten.
Niet alleen waren wij de eerste journalisten ter wereld die met de gloednieuwe Corsaro mochten racen, daarnaast waren we ook nog eens de eersten die de motor op de openbare weg stevig aan de tand mochten voelen. Onder beide omstandigheden waren we meer dan onder de indruk van de prestaties die deze 87graden V-Twin wist neer te zetten, zodanig dat ik er meer en meer van werd doordrongen dat, na meer dan 10 jaar Ducati, de 998 plaats zou moeten maken voor de - eveneens uit Bologna afkomstige - Moto Morini Corsaro1200. Zoals mijn in Vicenza woonachtige Italiaanse vriend Paulo mij 15 jaar geleden tijdens onze eerste ontmoeting vertelde: "Morini was my first love, and it will be my last."
Nu is de Corsaro1200 met een totale productie van 1500 motoren wereldwijd op zich al een zeer exclusieve motorfiets (alle gebouwde motoren zijn trouwens verkocht), maar alsof dit nog niet exclusief genoeg was werd mij een nog exclusiever exemplaar te koop aangeboden. Hoe exclusief? Nou, van deze rode Corsaro1200 met zwart frame is er welgeteld één in de Benelux. Drie keer raden wie daar nu de eigenaar van is.
Zijn eerste vuurdoop heeft de motor er inmiddels opzitten. Nadat om half vier 's middags het kenteken eindelijk op de motor werd geschroefd konden we eindelijk vaart maken richting Italië, waar de motor het meteen op zou moeten nemen tegen zijn Italiaanse tegenhangers, de Aprilia Tuono en Ducati S4Rs. Een intensieve week waarbij meer dan 3.500km asfalt onder de motor door is gelopen. En waarbij de motor op zijn thuishonk, de Moto Morini fabriek, meteen zijn eerste servicebeurt kreeg. Meer over de vergelijkingstest, het fabrieksbezoek én deze eerste trip van de Morini is binnenkort op deze website te lezen.
En daar zal het natuurlijk niet alleen bij blijven. De Morini zal natuurlijk nog de nodige modificaties moeten ondergaan, zo zullen de standaard uitlaten het veld moeten ruimen voor open pijpen en zal de motor qua achtervering de nodige modificaties moeten ondergaan. En zo zullen wij jullie continue op de hoogte houden van de belevenissen van me and my Morini.