Suzuki UK lanceert ongevallennazorgprogramma
Suzuki UK heeft in het Verenigd Koninkrijk een uniek nieuw nazorgprogramma voor motorongevallen gelanceerd, een volledig gratis service voor alle klanten, ongeacht de leeftijd van de machine, die erop gericht is de afhandeling van de nasleep van een ongeval of diefstal zo soepel en pijnloos mogelijk te maken.
Het programma biedt rijders één aanspreekpunt en regelt alles, van contacten met verzekeringsmaatschappijen en herstel van de motor tot reparatie bij een erkende Suzuki-dealer die alleen originele Suzuki-onderdelen gebruikt.
De service is volgens de Britse importeur een primeur in de motorfietsindustrie, met als doel het wegnemen van stress in wat een stressvolle situatie is. Suzuki UK wil daarmee zijn commitment aan klanten ook ver voorbij het aankoopmoment laten zien.
Zonder aanmelding kan elke Suzuki-eigenaar die betrokken is bij een ongeval, ongeacht zijn verzekeraar, profiteren van de service door te bellen met Suzuki First, een speciaal callcenter dat 24 uur per dag beschikbaar is. Van daaruit wordt het hele claimproces, herstel en reparatie namens de eigenaar afgehandeld. Suzuki First zal er ook zijn als de motor gestolen wordt.
"We zijn trots op ons niveau van aftersales-zorg bij Suzuki, en ik denk dat onze klanten het erover eens zullen zijn dat we veel energie steken in zaken als onze Suzuki Service Promise en ons Vintage Parts Program."
"Nu zijn we erg blij dat we onze toewijding aan Suzuki-eigenaren verder kunnen demonstreren met het Suzuki Accident Aftercare-programma. Soms gebeuren er ongelukken en we weten hoe stressvol het is om de gevolgen te beheersen, herstel te regelen en zaken te doen met verzekeringsmaatschappijen."
“We streven ernaar om dit proces zo eenvoudig mogelijk te maken, door alles namens de eigenaar af te handelen. Niet alleen dat, door het proces te beheren, kunnen we ervoor zorgen dat hun Suzuki wordt gerepareerd volgens de hoogst mogelijke standaard, met behulp van originele Suzuki-onderdelen en door volledig opgeleide en ervaren Suzuki-technici. En het beste van alles is dat het helemaal gratis is, er zijn geen kosten voor de eigenaar. Het enige wat ze hoeven te doen is Suzuki First bellen en vanaf daar nemen we het over.”
Wij vinden het wel een briljant plan dat navolging mag krijgen. Binnenkort ook in Nederland en België?