Zoeken

Test: Suzuki RV125 VanVan

Nakaarten

6 februari 2004
Inhoudsopgave
Test: Suzuki RV125 VanVan
De eerste kilometers
Minimalistisch
Conclusie
Nakaarten
Technische specificaties

Suzuki VanVan 125

Het is bij Motorfreaks een goede gewoonte om na een test even na te kaarten bij de importeur. Wij gingen om de tafel zitten met Frans Hulsebosch, Service manager Motorcycles & Marine van BV NIMAG.

MF: Best gewaagd, zo"n lichte motorfiets op de markt brengen. Was dit nu een eigen idee om de VanVan op de markt te brengen, of is dit een resultaat van Europese goedkeuring?
FH: Het is ons eigen idee. We willen ons programma breder maken en dat betekent ook een uitbreiding naar de onderkant van de markt.

MF: Hoeveel VanVan"s staan er al op kenteken?
FH: Op dit moment zes. De reacties van de eigenaren zijn ronduit positief te noemen, ze zijn er gek op! En jullie ook, te zien aan het aantal kilometers dat jullie op de teller gezet hebben..

MF: En hoeveel denken jullie er dit jaar van te verkopen?
FH: In eerste instantie hadden we ingezet op 50 stuks, maar inmiddels hebben we dit naar boven bijgesteld. We denken dat 70 stuks haalbaar moet zijn.

MF: Wie zijn jullie concurrenten in dit deel van de markt?
FH: Als we kijken naar de constructie, dan komt alleen de Yamaha TW-125 in beeld.

MF: En de Honda CBR-125 dan? Die gaat maar € 2690 kosten, minder dan de gemiddelde schakelbrommer.
FH: Da's wel erg goedkoop, maar het is een totaal ander type motorfiets. De VanVan heeft meer funfactor in huis.

MF: Mogen we 'm echt niet houden?
FH: Helaas, jullie zijn wel het eerste, maar niet het enige motormagazine dat de VanVan aan de tand mag voelen. Hij krijgt nu snel een beurtje en maandag wordt 'ie al weer opgehaald.