Zoeken

Test: Suzuki RV125 VanVan

Conclusie

6 februari 2004
Inhoudsopgave
Test: Suzuki RV125 VanVan
De eerste kilometers
Minimalistisch
Conclusie
Nakaarten
Technische specificaties

Suzuki VanVan 125

Fun- en fearfactor
In de stad, op de secundaire weg en op een bospad is de funfactor van de RV125 VanVan zeer hoog. Wij konden er in ieder geval geen genoeg van krijgen en hebben gedurende de test bijna 800 kilometer op de teller gezet. Op de grote weg is het een ander verhaal. Funfactor wordt dan makkelijk fearfactor, want bij een straf windje tegen zagen we de snelheid soms teruglopen naar 70 km/uur. En geloof ons maar: het voelt niet lekker als de rest van het verkeer je met meer dan 120 km/uur voorbij raast.

Muggenziften
Zolang je de RV125 VanVan gebruikt waar hij voor bedoeld is, dan valt er weinig of niets op deze motorfiets aan te merken. Je probeert als testrijder zo kritisch mogelijk te zijn en dan valt altijd wel wat te muggenziften. Bij de VanVan beperkt zich dat tot onbelangrijke details, zoals de positie van de choke. Zeurpieten.

Wordt vervolgd
Met enige weemoed brachten we de RV125 VanVan weer terug naar de importeur. Onze eerste kennismaking met de nieuwe serie budgetfietsen is ons uitstekend bevallen en smaakte naar meer. De Suzuki importeur wist gelukkig raad: we mochten weer vertrekken op de GZ250 Marauder. Een testverslag van deze lichte cruiser kunt u binnenkort op Motorfreaks verwachten.

  • Prijs, funfactor, verbruik, comfort, wendbaarheid
  • Gevoelig voor lengterillen, dimlicht brandt tijdens starten, positie choke, geen ruimte onder het zadel, we moesten 'm terugbrengen