Test: Aprilia RSV 1000 R
Pagina 5
Inhoudsopgave |
---|
Test: Aprilia RSV 1000 R |
Pagina 2 |
Pagina 3 |
Pagina 4 |
Pagina 5 |
Pagina 6 |
Pagina 7 |
Pagina 8 |
Pagina 9 |
Handige Puntjes
Iets heel anders: de 'Handige Puntjes'. Daarmee doelen we op zaken die het dagelijkse leven met een motor een stuk draaglijker maken, zoals spiegels en het zicht daarin, koplampen, bagagemogelijkheden, de (on-)mogelijkheid een duo mee te nemen, noem maar op.
Bagage (on)mogenlijkheden
Qua bagage kunnen we redelijk kort en duidelijk zijn. Allereerst is de tank zoals bij alle Aprilia's van kunststof, dus een eventuele tanktas zal hetzij met zuignappen, hetzij met bandjes bevestigd moeten worden, magneten zijn nutteloos. Achterop is het aan te raden het fantastische afdekkapje te vervangen door de duozit om in de eerste plaats de kap en bagage te behoeden van schade, en in de tweede plaats om het geheel wat steviger vast te kunnen maken. Het kapje zelf is zodanig gevormd dat bagage eróp telkens links of rechts wil afstappen, en (dus in het geval je er niet van te voren op gerekend had en toch iets moet, zoals uw alwijze redactie) door de 'pootjes' waarmee het op de motor vastzit
wil 'kapje bovenop' ook niet van harte. Haakjes zijn wel te vinden en redelijk bereikbaar, maar zitten wel weer op zo'n plaats dat het even oppassen geblazen is voor verf- en stickerwerk.
Er zij licht Een ander punt dat even niet gemist mag worden is het duo koplampen. Beter gezegd: niet gemist kan worden, want de hoeveelheid licht die hier uit straalt is genoeg om de scheepvaart mee te ontregelen. Nou was dit me eerst al opgevallen terwijl ik door de polder en bijbehorende mistflarden richting snelweg reed, de echte pret begon pas na de oprit. Op gebruikelijk tempo huiswaarts sturend is het in de regel gewoonte steeds even een knipperlichtje links te gebruiken om vriendelijk aan geachte chauffeur vóór me te vragen of hij misschien even een baantje op kan schuiven. Niet met de RSV. Nog ruim voor ik dicht genoeg genaderd ben om zelfs maar te dénken aan actie (knipperen-afwachten-toch maar gas terug), gaat als vanzelf iedere voorligger aan de kant. Of, ander voorbeeldje: rijdend op de gebruikelijke tweebaans slingerweg continu lichtsignalen van tegenliggers krijgen omdat men denkt dat je per ongeluk je grootlicht aanhebt. Totdat je terugseint met het échte grootlicht.