Zoeken

Honda verlaagt prijs NC750X in Nederland

22 februari 2021
Het was jarenlang een van de best verkochte middenklasse Allroads, maar de afgelopen jaren liep de verkoop harder terug dan Honda had gehoopt. Reden voor Big Red om dit jaar flink uit te pakken met de NC750X. Ondanks een stevige evolutie voor 2021 heeft Honda beslist de motor voor een scherpere prijs op de markt te zetten.

Een agressieve marktaanpak om de groei in Nederland een flinke duw in de rug te geven, dat is de strategie die Honda heeft uitgerold om het marktaandeel dat de afgelopen jaren is verloren weer terug te winnen en qua verkoopcijfers weer in de buurt van de huidige top 3 (BMW, Yamaha, Kawasaki) te komen. 

En dus heeft Honda ervoor gekozen om de voor 2021 compleet vernieuwde NC750X niet - zoals bij updates gebruikelijk - in prijs te verhogen, maar juist in prijs te verlagen. Moest het afgelopen jaar nog 9.558 euro voor de handgeschakelde versie worden neergelegd, is dat dit jaar naar slechts € 8.799 verlaagd. Inclusief alle onvermijdelijke kosten. 

De DCT versie is van € 10.558 naar € 9.999 gegaan en is daarmee onder de psychologische grens van tienduizend euro gekomen. 

Dat terwijl de motor zoals gezegd door Honda is vernieuwd. De nieuwe NC750X heeft meer vermogen, een hoger toerenbereik en een aangepaste overbrengingsverhouding van de versnellingsbak. Daarbovenop komt Throttle-By-Wire management, drie rijmodi en een verfijnd en uitgebreid Honda Selectable Torque Control (HSTC). 

Het verbruik is volgens Honda even spectaculair laag gebleven als voordien, terwijl van het rijklare gewicht nog eens 6 kg is afgesnoept. Het hertekende frame toont een scherpere styling en het unieke opbergvak vooraan is nog groter en handiger geworden. De zithoogte werd 30 mm verlaagd. Een nieuw windscherm, LED-verlichting en een LCD-dashboard besluiten de 2021-update. 

Met de forse prijsverlaging hoopt Honda in ons deze week helemaal niet zo koude kikkerlandje een stijging van 40% op de NC750X te realiseren.