Zoeken

Piaggio Group markleider in Europa

12 februari 2021
De Piaggio Group heeft in 2020 goede zaken gedaan. In de tweewielermarkt werd het marktaandeel tot 14,2% vergroot, het marktaandeel in het scootersegment was zelfs 24%.

Volgens de beschikbare data zijn in de belangrijkste Europese markten* het afgelopen jaar 1,455 miljoen tweewielers aan de man (en vrouw) gebracht, waarvan er 207.000 door de Piaggio Group zijn geproduceerd - een groei van 6% ten opzichte van 2019. 

De groei kwam volgens Piaggio voor een belangrijk deel door de Vespa scooters, de Moto Guzzi V85TT, de groei van Aprilia in het motorsegment en het succes van het Piaggio merk in het scootersegment. 

Recent is de Piaggio Group begonnen met de eerste lanceringen van de elf nieuwe modellen (vijf scooters en zes motorfietsen) die voor 2021 staan gepland, inclusief de langverwachte Moto Guzzi V7, Aprilia Tuono 660 en de nieuwe Beverly. Een nieuwe Piaggio elektrische scooter zal in juni worden gelanceerd. 

*) Italië, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Griekenland, Croatië, Portugal, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Tsjechië, Hongarije en Slovenië.