Multi-test: 1000cc Superbikes
Technische gegevens
16 augustus 2004
Motor | ||||
Type | vier-in-lijn | vier-in-lijn | vier-in-lijn | vier-in-lijn |
Koelsysteem | Vloeistof | Vloeistof | Vloeistof | Vloeistof |
Cilinderinhoud | 998 cc | 998 cc | 988 cc | 998 cc |
Boring x slag (mm) | 75x56,5 | 76x55 | 73x59 | 77x53,6 |
Compr. verh. | 11.9:1 | 12,7:1 | 12,0:1 | 12,3:1 |
Klepaandrijving | DOHC, 4 kleppen p/cil. | DOHC, 4 kleppen p/cil. | DOHC, 4 kleppen p/cil. | DOHC, 5 kleppen p/cil. |
Ontsteking | Digitaal | Digitaal | Digitaal | TCI digitaal |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch | Elektrisch |
Benzinetoevoer | Injectie | Injectie | Injectie | Injectie |
Smering | Wet sump | Wet sump | Wet sump | Wet sump |
Vermogen | 172 pk @ 11.250 rpm | 175 Pk @ 11.700 rpm | 164 pk @ 10.800 rpm | 172 Pk @ 12.500 rpm |
Koppel | 115 Nm @ 8.500 rpm | 115 Nm @ 9.500 rpm | 110,8 Nm @ 8.400 rpm | 106,6 Nm @ 10.500 rpm |
Transmissie | ||||
Aantal versnellingen | 6 close ratio | 6 close ratio | 6 constant | 6 close ratio |
Finale reductie | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting | o-ring ketting |
Koppeling | Nat, meervoudig platen | Nat, meervoudig platen, anti hop | Nat, meervoudig platen | Nat, meervoudig platen |
Chassis | ||||
Frame | Aluminium brugframe | Aluminium Twin-tube | Aluminium brugframe | Aluminium Deltabox |
Wielbasis | 1410 mm | 1385 mm | 1410 mm | 1395 mm |
Balhoofdhoek | 23,75° | 24º | 23,5º | 24º |
Naloop | 102 mm | 102 mm | 91 mm | 97 mm |
Vering voor | Upside-Down 43 mm, volledig instelbaar | Upside-Down 43mm, volledig instelbaar | Upside-Down 43mm, volledig instelbaar | Upside-Down 43mm, volledig instelbaar |
Vering achter | Monoshock, Unit-Pro-Link, volledig instelbaar | Bottom link Uni track, volledig instelbaar | Mono link, volledig instelbaar | Monoshock, volledig instelbaar |
Veerweg voor | 120 mm | 120 mm | n.b. | 120 mm |
Veerweg achter | 135 mm | 125 mm | n.b. | 130 mm |
Voorrem | dubbele schijf 310mm 4-zuiger radiale remtang | dubbele schijf 300mm 4-zuiger radiale remtang | dubbele schijf 300mm 4-zuiger radiale remtang | dubbele schijf 320mm 4-zuiger radiale remtang |
Achterrem | enkele schijf 220mm 1-zuiger remtang | enkele schijf 220mm 1-zuiger remtang | enkele schijf 220mm 2-zuiger remtang | enkele schijf 220mm 2-zuiger remtang |
Voorband | 120/70 17" | 120/70 17" | 120/70 17" | 120/70 17" |
Achterband | 190/50 17" | 190/50 17" | 190/50 17" | 190/50 17" |
Afmetingen | ||||
Lengte | 2.025 mm | 2045 mm | 2070 mm | 2065 mm |
Breedte | 735 mm | 705mm | 715 mm | 720 mm |
Hoogte | 1.120 mm | 1115 mm | 1145 mm | 1105 mm |
Zadelhoogte | 820 mm | 825 mm | 830 mm | 835 mm |
Drooggewicht | 179 kilo | 170 kg | 168 kg | 172 kg |
Tankinhoud | 17 liter | 17 liter | 18 liter | 18 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | n.b. | n.b. |
Algemene gegevens | ||||
Klein rijbewijs | Nee | Nee | nee | Nee |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 15.390,00 | € 15.389,00 | € 15.190,00 | € 15.499,00 |
Adviesprijs BE | € 13.500,00 | n.b. | € 13.099,00 | € 13.600,00 |
Importeur | Honda Nederland | Kawasaki Motors | B.V. Nimag | Yamaha Motor Nederland B.V. |
website: | honda | kawasaki | suzuki | yamaha |