Rij-impressie: Suzuki GZ250 Marauder
Conclusie
Inhoudsopgave |
---|
Rij-impressie: Suzuki GZ250 Marauder |
Lekker wegzakken |
Conclusie |
Technische specificaties |
In slechts twee dagen een gedegen test op papier zetten is een utopie; de term "rij-impressie" dekt de lading een stuk beter. En die luidt als volgt: de GZ250 Marauder is een leuke motorfiets voor opstappers en moet gezien worden als een variant op het thema Honda Rebel 250: goedkoop, klein, zuinig (gemeten verbruik: 1:23,7), gecombineerd met een leuk uiterlijk. De € 3990,- die deze minicruiser moet kosten is geen geld. Notoire cruiserrijders van Motorvereniging Almere (type langharige hardrockers, ruwe bolster, blanke pit) waren aangenaam verrast door het volwassen smoeltje, maar waren het er wel over eens dat de vlag de lading niet dekte. "It has the looks, but lacks the balls".
Rekenen we deze Marauder nu harder af op zijn specificaties dan de eerder door ons geteste speel- en budgetfiets RV125 VanVan. Ja, toch wel een beetje. De VanVan is niets anders dan wat het pretendeert te zijn: een 125 cc speelfiets. Als je echter het woordje "cruiser" laat vallen, dan denk je onwillekeurig aan zaken als een vette V-twin, een al even vet koppel en een geluid waar de buren nog dagen over napraten. Juist die zaken ontbreken. Ondanks deze bedenkingen is de prijs/prestatie verhouding van een andere planeet, want zoveel waar voor je geld krijg je bijna nergens. En zo zijn we weer met beide voeten terug op aarde.
- Prijs, looks, verbruik, stuureigenschappen
- Motorvermogen, zithouding, remmen