Vergelijk: XSR700 vs Scrambler vs Thruxton R
Technische gegevens
24 mei 2017
Merk/Model | Ducati Scrambler Full Throttle | Triumph Thruxton R | Yamaha XSR700 |
Motor | |||
Type | Tweecilinder 90° L-Twin | Paralleltwin | tweecilinder paralleltwin |
Koelsysteem | Luchtkoeling | vloeistofkoeling | vloeistofkoeling |
Cilinderinhoud | 803 cc | 1.200 cc | 689 cc |
Boring x slag | 88 x 66 mm | 97,6 x 80 mm | 80 x 68,6 mm |
Compr. verh. | 11:1 | 11:1 | 11,5:1 |
Klepaandrijving | DOHC 2 kleppen per cilinder | DOHC | SOHC, 4 kleppen per cilinder |
Ontsteking | Digitaal | Digitaal, 270° ontstekingsinterval | TCI |
Starter | Elektrisch | Elektrisch | electrisch |
Benzinetoevoer | Siemens Injectie, 45 mm gasklephuizen | Multipoint injectie | benzine-injectie |
Smering | Wet sump | Wet sump | wet sump |
Vermogen | 75 pk @ 8.250 tpm | 97 pk @ 6.550 tpm | 75 pk @9.000 tpm |
Koppel | 68 Nm @ 6.250 tpm | 105 Nm @ 4.950 tpm | 68 Nm @ 6.500 tpm |
Transmissie | |||
Aantal versnellingen | 6 | 6 | 6 |
Finale reductie | Ketting | X-ring ketting | tandwielen |
Koppeling | Nat, meervoudig platen, hydraulisch bediend | Nat, meervoudige plaat, slipper-assist, kabelbediend | nat, meervoudige plaat, kabelbediend |
Chassis | |||
Frame | Trellis frame | Stalen dubbel wiegframe | diamant stalen buizenframe |
Wielbasis | 1.445 mm | 1.415 mm | 1.405 mm |
Balhoofdhoek | 24° | 22,8° | 24,5° |
Naloop | 112 mm | 92 mm | 90 mm |
Vering voor | KYB 41 mm upside down, niet instelbaar | Showa Big Piston 43 mm upside down, volledig instelbaar | 43 mm telescoop, niet instelbaar |
Vering achter | Kayaba monoshock, veervoorspanning instelbaar | Öhlins twin shocks, volledig instelbaar | monocross, veervoorspanning instelbaar |
Veerweg voor | 150 mm | 120 mm | 130 mm |
Veerweg achter | 150 mm | 120 mm | 130 mm |
Voorrem | Dubbele schijf 330 mm, Brembo 4-zuiger radiale remklauw, ABS | Dubbele schijf 310 mm, Brembo Monobloc radiale 4-zuiger remklauw, ABS | dubbele schijf 282 mm, 2-zuiger remklauw, ABS |
Achterrem | Enkele schijf 245 mm, Brembo 1-zuiger remklauw, ABS | Enkele schijf 220 mm, Nissin 2-zuiger remklauw, ABS | enkele schijf 245 mm, 1-zuiger remklauw, ABS |
Voorband | 110/80 ZR 18" | 120/70 ZR 17" | 120/70 ZR 17" |
Achterband | 180/55 ZR 17" | 160/60 ZR 17" | 180/55 ZR 17" |
Afmetingen | |||
Lengte | 2.100 mm | 2.105 mm | 2.075 mm |
Breedte | 845 mm | 745 mm | 820 mm |
Hoogte | 1.150 mm | 1.030 mm | 1.130 mm |
Zadelhoogte | 790 mm (770 mm zadel optioneel) | 810 mm | 815 mm |
Gewicht | 186 kg rijklaar | 203 kg droog | 186 kg rijklaar |
Tankinhoud | 13,5 liter | 14,5 liter | 14 liter |
Reserve | n.b. | n.b. | 2,7 liter |
Gegevens | |||
Rijbewijs | A2 na aanpassing | A | A2 na aanpassing |
Garantie | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar |
Adviesprijs NL | € 11.790,00 | € 17.300,00 | € 8.999,00 |
Adviesprijs BE | € 10.490,00 | € 15.680,00 | € 8.999,00 |
Importeur NL | Ducati Benelux | Triumph Benelux | Yamaha Motor Nederland |
www.ducati.nl | www.triumphmotorcyles.nl | www.yamaha-motor.nl |